رویداد های اخیر

پاکستان: طالبان افغان مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستانی شوند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۶, ۱۴۰۰)

شیخ رشید، وزیر امور داخله پاکستان گفته که اسلام آباد آرزو دارد که طالبان افغان از حملات تحریک طالبان پاکستان علیه آن کشور از آن سوی خط دیورند جلوگیری کند.

رشید در گفتگو با اکسپرس تریبون گفته است که: “عمران خان قاطعانه گفته است که ما [پاکستان] هیچ پایگاه برای استفاده علیه افغانستان به امریکا نمی دهیم.اما ما همچنین از طالبان [افغان] انتظار داریم که آنها به طالبان پاکستانی و سایر عناصر اجازه انجام هرگونه فعالیتی که درآن به جان و مال مردم پاکستان صدمه وارد شود، اجازه ندهند.”

این درحالی است که هفته گذشته عمران خان، نخست وزیر پاکستان در یک مقاله به واشنگتن پوست گفته بود که اسلام آباد در تامین صلح در افغانستان با امریکا همکار خواهد بود، اما میزبان پایگاه‌های امریکایی نخواهد بود.

همچنان وزیر داخله پاکستان افزوده که حصارکشی در امتداد خط فرضی دیورند ۸۸ درصد تکمیل شده است و کار باقیمانده آن نیز تا آواخرهمین ماه تکمیل خواهد شد.

شیخ رشید افزوده که حصارکشی با ایران نیز تا اواخر همین سال تکمیل خواهد شد.

او افزوده این حصار کشی باعث منع رفت و آمد غیرقانونی وهمچنان باعث جلوگیری قاچاق خواهد شد.

وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات وزیر داخله پاکستان که اخیرأ از طالبان خواسته بود تا به فعالیت‌های ضد پاکستان از سوی طالبان پاکستانی جلوگیری کنند، گفته که پاکستان باید علیه گروه‌های هراس‌افگن بدون تبعیض مبارزه کند و اجازه ندهد تا این گروه‌ها امنیت و ثبات منطقه را با خطر روبرو کنند.

در یک خبرنامه وزارت خارجه افغانستان آمده است که :” تحریک طالبان پاکستان (TTP) به‌هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک ما فعالیت دارد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل