رویداد های اخیر

پاکستان پس از درگیری با نیروهای امارت اسلامی مرزهای خود با افغانستان را بست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۴, ۱۴۰۱)

به دنبال درگیری میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان؛ یک مقام محلی پاکستان گفته است که گذرگاه سپین بولدک -چمن به روی تجارت و ترانزیت مسدود شده است.

عبدالحمید ظاهری، معاون کمیشنری شهرک چمن که هم مرز با ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار است،‌ گفته است که این گذرگاه پس از گلوله‌باری میان نیروهای مرزی دو کشور، به روی تجارت و ترانزیت مسدود شده است.

در همین حال به گفته مقام‌های محلی، صد‌ها لاری حامل اموال تجارتی در هر دو طرف سرحد گیر مانده اند و منتظر باز شدن گذرگاه مرزی چمن استند.

به گفتهٔ ظاهری، درگیری هنگامی آغاز شد که یک مرد از سمت افغانستان که از مرز عبور می‌کرد، بر یک نیروی امنیتی پاکستان گلوله‌باری کرد که در نتیجه، وی کشته شد و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان با این سخنگوی وزارت داخلهٔ نیز تایید کرده است که درگیری میان نیروهای هر دو جناح در گذرگاه مرزی چمن، رخ داده است، اما افزود که این رویداد به دلیلی “سو تفاهم” اتفاق افتاد داده و تحقیقات در این مورد جریان دارد.

از سوی دیگر وزارت داخله پاکستان هشدار داده است که آنعده مهاجران افغان که در این کشور منتظر رفتن به کشورهای دیگر استند و مدت ویزه‌ای شان هم تمام شده است بازداشت و سه سال زندانی خواهند شد.

اما یک عضو پارلمان این کشور از این برخورد پولیس پاکستان با مهاجران افغان به شدت انتقاد میکند.

محسن داور عضو ولسی جرگۀ پاکستان روز دوشنبه (۲۳عقرب) با انتقاد از برخورد نادرست پولیس پاکستان در برابر مهاجرین افغان گفته است که باید حداقل با آنها برخورد انسانی صورت گیرد.

وی افزوده است که:«نزد حکومت ما هیچ نوع پالیسی وجود ندارد که با مهاجرین افغان در پاکستان چی‌گونه برخورد باید صورت گیرد و به شمول حکومت پاکستان، UNHCR و تمام دنیا در برابر این برخورد نادرست خاموشی اختیار کرده اند.»

” نزد حکومت ما هیچ نوع پالیسی وجود ندارد که با مهاجرین افغان در پاکستان چگونه برخورد باید صورت گیرد و به شمول حکومت پاکستان، UNHCR وتمام دنیا در برابر این برخورد نادرست خاموشی اختیار کرده اند”.

از سوی دیگر مقام‌های محلی قندهار می‌گویند که گفتگوها میان مقام‌های افغان و پاکستانی از بهر بازگشایی گذره‌گاه اسپین بولدک – چمن نیز آغاز شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل