رویداد های اخیر

پایان کار بازسازی بخشی از شاهراه سالنگ، شاهراه به روی رفت و آمد باز شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۳۰, ۱۴۰۲)

کار بازسازی بخش‌هایی از شاهراه سالنگ، به شمول یکی از تونل‌های آن، پایان یافت و این شاهراه به روی رفت وآمد موترهای تیز رفتار باز شد.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرا، در مراسم گشایش این شاهراه می‌گوید که این تونل به گونه معیاری بازسازی شده‌است و گفتگوها روی ساخت تونل دوم هم جریان دارد. به گفته‌ای ملا عبدالغنی برادر شاهراه سالنگ نقش اساسی در اتصال آسیای مرکزی و آسیاسی جنوبی دارد.

کار بازسازی بخش‌هایی از شاهراه سالنگ در ماه اسد آغاز شده بود. این مسیر پر رفت و آمد اما، پس از چهار ماه تنها به روی موترهای مسافر بری تیز رفتار باز شد.

در مراسم بازگشایی آن معاون اقتصادی رییس‌الوزرا می‌گوید؛ بازسازی این تونل سهولت را در انتقال اموال تجارتی میان افغانستان و آسیایی مرکزی به وجود می‌آورد.

آقای برادر همچنان می‌گوید؛ کار تونل بدیل سالنگ نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. وزارت فواید عامه هم می‌گوید؛ امارت اسلامی متعهد به بازسازی افغانستان است.

با بسته شدن این شاهراه نزدیک به چهار ماه است؛ مسافران، موترهای باربری و مسافربری از راه‌های دشوارگذر، با تحمل فاصله‌های زیاد و زمان بیشتر، رفت و آمد می‌کردند ؛ وزارت فواید عامه اما می‌گوید؛ در حال حاضر این شاهراه تنها به روی موترهای تیز رفتار باز شده است.

مسیر سالنگ در فصل زمستان پر برف است و به مراقبت‌های جدی نیاز دارد، مسوولان اما می‌گویند؛ این شاهراه به شکل درست ترمیم شده است.

همزمان با این، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، بازسازی این شاهراه را در واردات و صادرات سودمند می‌داند.

با این حال به گفته مقامات کارهای باقی مانده شاهراه سالنگ نیز جریان دارد.

شاهراه سالنگ یکی از مهمترین شاهراه ترانزیتی افغانستان است که در کنار وصل کردن ولایت‌های شمال به پایتخت مسیر ترانزیت آسیاسی مرکزی و جنوبی است از این رو باز و بسته بودنش تأثیرات بر وضعیت اقتصادی افغانستان میداشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل