خبرهای تازه

پرونده تمیم شنسب به کجا رسید؟

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

تمیم شنسب؛ مردی که برای 24 ساعت بدنه اصلی کابل را تعطیل کرده و در شهرنو با پولیس به درگیری نظامی پرداخته بود.

دادستانی کل بررسی هایش روی پرونده شنسب و 20 تفنگدار اش را به پایان رسانده و قرار است به زودی پرونده آنان را به دادگاه بسپارد.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل کشور می گوید که در بررسی ها، تمیم شنسب به چندین مورد قتل و مجروحیت، برهم زدن نظم عامه، تجاوز بر کارمندان تنظیف، وارد کردن آسیب مالی بر بخش های از شهر نو و سرکشی از حکم دادگاه و قانون متهم شده است.

آقای رسولی به آریانانیوز می گوید: “تحقیقات تکمیل است، به شمول آقای شنسب، بیست نفر تحت توقیف قرار دارند. به زودی دوسیه آنان محول محکمه می شود.”

از نزد تمیم شنسب یک شمار جنگ افزار های سبک و سنگین نیز بدست آمده بود؛ جنگ افزار های که این شخص از آن در برابر نیروهای دولتی کار گرفت.

ناصر تیموری، پژوهشگر دیده بان شفافیت افغانستان می گوید: “زمانی که این افراد نظم عامه را مختل می کنند مردم انتظار دارند که به یک قاطعیت و سرعت بر این پرونده ها رسیده گی شود و نتیجه آن به مردم اعلام شود.”

مردم می گویند که حکومت باید دامنه حاکمیت قانون را فراخ تر بسازد به ویژه روی افراد زورمند و تفنگداران غیرمسوول که هم امنیت پایتخت را به چالش کشیده اند و هم سر از قانون باز می زنند.

یک باشنده کابل به آریانانیوز می گوید: “افراد تفنگدار غیرمسوول برای مردم یک مشکل است و نظم جامعه را برهم زده است و باید با این نوع افراد برخورد قانونی صورت گیرد.”

پولیس گفته بود که می خواست یک خانه غصب شده را به دستور دادگاه از تمیم شنسب پس گیرد اما این فرد با تفنگداران اش به دستور دادگاه پس گوش کرد و با پولیس به درگیری نظامی پرداخت که در نتیجه چندین نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل