جهان

پسر قذافی نامزد انتخابات ریاست جمهوری لیبیا خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۴, ۱۴۰۰)

خبرگزاری اسوشیتید پرس گزارش کرده است که سیف‌الاسلام قذافی، فرزند معمر القذافی، رهبر پیشین لیبیا اعلام کرده که برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ماه آینده این کشور نامزد خواهد شد.

کمیسیون انتخابات لیبیا روز گذشته (یکشنبه ۲۳ عقرب) با اعلام این مطلب گفت که آقای قذافی به ساختمان این کمیسیون آمده و مدارک خود را برای نامزدی انتخابات ریاست‌ جمهوری تحویل داده است.

بر اساس ویدیوهای نشر شده در شبکه‌های اجتماعی سیف‌الاسلام قذافی با ریش و لباس محلی لیبیا در کمیسیون انتخابات آن کشور دیده شده است.

معمر قذافی، پس از کودتا علیه محمد ادریس سنوسی پادشاه وقت لیبیا در سال ۱۹۶۹ تا سال ۲۰۱۱ زمام کشور را در دست داشت و بعد از سقوط دولت اش در حالی که فراری شده بود، به دست نیروهای مخالف کشته شد.

فرزند اش سیف‌الاسلام نیز در سال ۲۰۱۱ پس از سقوط حکومت پدر اش بازداشت شد.

سیف‌الاسلام در سال ۲۰۱۵ از طرف محکمه در طرابلس به اتهام مشارکت در کشتار تظاهر کننده‌گان، به اعدام محکوم، اما سپس عفو و در سال ۲۰۱۷ آزاد شد.

سیف‌الاسلام قذافی همچنان به اتهام “جنایت علیه بشریت” مورد تعقیب محکمه بین‌المللی قرار دارد، اما دولت لیبیا از تحویل وی به محکمه بین‌المللی اجتناب کرده است.

برای مبارزات انتخابات زودهنگام ریاست ‌جمهوری لیبیا که برای روز ۲۴ دیسمبر برنامه‌ریزی شده است، جنرال خلیفه حفتر رهبر نیروهای شرق لیبیا، عبدالحميد محمد الدبيبه نخست‌وزیر و عقیله صالح عیسی رییس پارلمان آن کشور ثبت نام کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل