اخبار ساحوی

پلان تصرف ولسوالی شیندند ولایت هرات ناکام شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی هرات ميگويد که حدود ١٥٠٠ طالب از ولایات فراه و هلمند و کویتۀ پاکستان، پلان داشتند ولسوالى شيندند را تصرف کنند؛ اما پلان آنها ناکام شد.

محمد آصف رحیمی که روز گذشته در کنفرانس ولایتی مشوره، تفاهم و همکاری مردم و پولیس با حضور مقام های بلندپایۀ حکومت شرکت داشت؛ گفت که، اين تعداد طالبان مسلح، در چند روز گذشته در ولسوالى شيندند تجمع کرده بودند و اميد تصرف کامل اين ولسوالى را داشتند.

والی هرات افزود که، ولسوالی شیندند با داشتن میدان هوایی، یکی از ولسوالی هاى استراتیژیک به شمارمی رود که طالبان با تجمع در این ولسوالی، اهداف بزرگ به سر داشتند؛ اما تمام اهداف شان با خاک یکسان شد و متحمل شکست بزرگ شدند.

رحیمی که دو روز ّیش به هدف نظارت از عملیات نیروهای افغان به این ولسوالی سفر کرده بود گفت که، مناطق زیادی در شیندند، از وجود طالبان پاکسازی شده است.

وى این عملیات را موثر خواند و گفت: نیروهای امنیتی ما واقعاً در این عملیات افتخار آفریدند، با هماهنگی کامل عملیات را به پیش بردند و آنچنان تلفاتی را به دشمن وارد کردند که شما باور کرده نمی توانيد.

پس از این کنفرانس، صدیق صدیقی سخنگوی وزات داخله در نشست خبری حاضر شد و تائید کرد که در جنگ ولسوالی شیندند، شماری از نظامیان پاکستانی حضور داشتند.

صدیقی گفت: نهادهای استخباراتی ما این اطلاعات را دارند که تروريستان بین المللی، یکجا با طالبان این جنگ را پیش میبردند.

موصوف همچنان افزود، تلاش میشود که این بار دستاوردهای عملیات نیروهای امنیتی افغان در شیندند، با ایجاد پوسته های مردمی حفظ شود.

وی با اشاره به پلان تازۀ وزارت داخله برای بهبود وضعیت امنیتی گفت؛ از چند هفته به این سو؛ اين وزارت بخاطر بیداری نیروهای امنیتی، طرحی را روی دست گرفته است که، در صورتیکه در کدام حوزۀ امنیتی پولیس جرایمی رخ دهد، آمر آن حوزه مورد بازپرس قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت داخله افزود، از پنج روز به این طرف که این طرح عملی شده، ٧ مقام پولیس از وظایف شان سبکدوش و مورد بازپرس قرار گرفته اند.

از سويی هم، محمد رفیق شهیر رییس شورای متخصصان هرات، در این کنفرانس گفت که، جریان های مختلفی در جهت تخریب نظام کنونی افغانستان کار می کنند؛ اما شمار نیروهای امنیتی برای جلوگیری از این جریان ها کافی نیست و باید مردم نیز در کنار نیروهای امنیتی شان ایستاد شوند و آنان را حمایت کنند.

موصوف همچنان افزود، با وجودیکه بیشتر نیروهای خارجی ازافغانستان خارج شده و کمک های اقتصادی خود را کاهش داده اند؛ اما نیروهای امنیتی توانستند که امنیت کشور را تامین کنند و از کشور دفاع کردند.

به گفتۀ وى، شخصیت های زیادی هستند که، پس از برکناری از چوکی حکومتى، بجای روحیه دادن به  نیروهای امنیتی، آنان را می کوبند تا تضعیف شوند.

قابل یادآوریست که، رييس شوراى متخصصان هرات ازکسى نام نبرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل