اخبار ساحوی

پناه گاه های امن در پاکستان زمینه خوب برای رهبران جنگجویان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان میگوید: شورشیان در افغانستان با ضربه شدید نظامی رو به رو شده اند، اما موجودیت پناه گاه های امن آنان در پاکستان، زمینه خوب تحرک را برای رهبران جنگجویان مساعد ساخته است”.

به باور آقای دانفورد رابطه شبکه حقانی با شبکه القاعده هنوز ادامه دارد و در حال حاضر شبکه حقانی توان این را دارد که به انجام حملات برنامه ریزی شده در افغانستان دست بزند.

جنرال جوزف دنفورد فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان همچنان گفت:” با آنکه، هنوز هم چالش های امنیتی باقی باقیست. موجودیت پناهگاه های شورشیان در پاکستان، ظرفیت محدود نهاد های دولتی افغانستان و فساد بزرگترین موانع دیگر در برابر ثبات دراز مدت و امنیت پایدار در افغانستان است”.

این فرمانده در سخنرانی کمیته خدمات دفاعی مجلس سنای امریکا گفته است که در مورد شمار نیروهای امریکایی که پس از 2014 در افغانستان باقی خواهند ماند، پس از فصل تابستان ابراز نظر خواهند کرد.

وی گفته است” لازم است که ما ببینیم افغانها در نخستین تابستان با گرفتن رهبری مسوولیت های امنیتی چگونه عمل میکنند. ما پس از آنکه وضعیت دشمن و روند انتقال سیاسی را بررسی کردیم در نوامبر 2013 در مورد حضور شماری از نیروها پس از 2014 در افغانستان، رایزنی خواهیم کرد. تا زمانیکه از وضعیت آگاه نشویم تصمیم پیش از وقت خواهد بود”.

گفتنیست که حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ادامه هر نوع ماموریت نظامی کشور های خارجی در افغانستان را پس از 2014 به اساس تفاهم جدید عنوان کرده است، که در این مورد دیدگاه امریکا نیز بر آن تاکید میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل