اخبار ویژه

پنتاگون: چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را دارد و بزرگتر هم میشود

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۲, ۱۳۹۹)

وزارت دفاع امریکا در گزارشی گفته است که چین با داشتن ۳۵۰ کشتی و زیردریایی دارای بزرگ ترین نیروی دریایی در جهان است.

پنتاگون در گزارش سالانه اش در مورد قدرت نظامی چین به کانگرس امریکا گفته است:” جمهوری خلق چین بزرگترین نیروی دریایی در جهان را با یک نیروی رزمی متشکل از حدود ۳۵۰ کشتی و زیردریایی از جمله ۱۳۰ کشتی سطح بزرگ جنگی دارد.”

پنتاگون در ادامه این گزارش خود عنوان کرده است در مقایسه نیروهای دریایی امریکا حدود ۲۹۳ کشتی دارد.

همچنان در این گزارش آمده است كه چین قصد دارد در دهه آینده انبار كلاهک های هسته ای خود را دو برابر كند، از جمله آنهایی كه برای حمل در بالای موشک‌های بالستیک که تا امریکا برسد، طراحی شده اند.

پنتاگون می‌افزاید که نوسازی و گسترش نیروهای هسته ای چین بخشی از تلاش گسترده پکن برای توسعه موضع قاطعانه تر در صحنه جهانی و مطابقت یا پیشی گرفتن از امریكا تا سال ۲۰۴۹ به عنوان قدرت حاکم در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

در گزارش آمده است که پیش بینی می شود در پنج سال آینده تعداد کلاهک های موشکی بالستیک قاره ای چین که قادر به تهدید امریكا هستند، به ۲۰۰ كلاهک افزایش یابد. در این گزارش آمده است که زرادخانه «ICBM» چین از ۱۰۰ موشک با بردهای مختلف تشکیل شده است.

در همین حال مارک اسپر وزیر دفاع امریکا پیشنهاد كرده است كه کشورهای همفكر در اقیانوس آرام-هند، استرالیا و جاپان – می‌توانند یک اتحاد ناتو مانند، كه هدف آشكار آنها بازداشتن چین باشد، تشکیل دهند.

بر اساس گزارش ها چین بودجه دفاعی خود را افزایش داده و با تعداد بیشتری از موشک‌های زمینی با برد بیشتر از ایالات متحده و همچنین در ساخت کشتی از ایالات متحده پیشی گرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل