جهان

پوتین ابراز امیدواری کرد جنگ اوکراین به‌زودی پایان یابد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۶, ۱۴۰۱)

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز جمعه، ۱۶ سپتامبر (۲۵ سنبله) به نرندرا مودی، صدراعظم هند گفت که می خواهد هر چه زودتر به بحران اوکراین پایان دهد و می‌داند که هند نگرانی‌های در مورد این جنگ دارد.

پوتین که در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در اوزبیکستان با مودی ملاقات می‌کرد، گفت: «من موضع شما و نگرانی های شما در مورد درگیری اوکراین را درک می کنم. ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به آن در اسرع وقت انجام خواهیم داد.»

پوتین خطاب به مودی گفت: «متاسفانه تنها طرف مقابل، یعنی رهبری اوکراین، روند مذاکرات را رها کرده و گفته است که می‌خواهد با ابزار نظامی به اهداف خود در میدان نبرد دست یابد.»

نرندرا مودی نیز در نخستین ملاقات خود پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به پوتین گفت که «حالا زمان جنگ نیست.»

هند آشکارا از محکوم کردن روسیه به خاطر تهاجم بر اوکراین خودداری کرده است؛ جنگی که باعث افزایش سرسام آور قیمت نفت و سایر کالاها شده است.

اما آقای مودی در ملاقات با پوتین بر “دموکراسی، دپلوماسی و گفتگو” تاکید کرد.

این اظهارات رهبر هند در حالی صورت می‌گیرد که پوتین روز گذشته اعتراف کرد که چین، متحد اصلی روسیه، نیز در مورد درگیری در اوکراین نگرانی‌های دارد.

دهلی نو و مسکو روابط دیرینه‌ای دارند که به دوران جنگ سرد باز می‌گردد و روسیه بزرگترین تأمین کننده تسلیحات هند است.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه نیز در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای گفت که می‌خواهد جنگ در اوکراین “هرچه زودتر” پایان یابد.

آقای اردوغان گفت که ترکیه به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری در اوکراین ادامه می‌دهد. او افزود: «ما تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر از طریق دیپلماسی به درگیری در اوکراین پایان دهیم.»

رییس جمهور ترکیه تلاش دارد تا از روابط خوب خود با مسکو برای متقاعد کردن رییس جمهور پوتین برای مذاکره مستقیم با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین برای آتش بس استفاده کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل