جهان

پوتین: روسیه و کوریایی شمالی روابط دوجانبه را گسترش خواهند داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی به مناسبت روز آزادی کوریایی شمالی گفت که روابط نزدیک‌تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه‌جزیره کوریا و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی کوریایی شمالی نوشت، همچنین کیم جونگ اون نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و گفت که دوستی روسیه و کوریایی شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر جاپان که شبه‌جزیره کوریا را اشغال کرده بود، شکل گرفت.

کیم در این نامه گفت: «همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی بین دو کشور از آن زمان به سطح جدیدی رسیده است، تلاش مشترک آن‌ها برای خنثی کردن تهدید‌ها و تحریکات نیرو‌های نظامی متخاصم است.»

رویترز نوشت خبرگزاری دولتی کوریایی شمالی نیرو‌های متخاصم را مشخص نکرد، اما معمولاً از این اصطلاح برای اشاره به امریکا و متحدانش استفاده می‌کند.

رهبر کوریایی شمالی پیش‌بینی کرد همکاری روسیه و کوریایی شمالی بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در دیدار با پوتین امضا شد، افزایش خواهد یافت.

کوریایی شمالی در ماه جون جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک جداشده از اوکراین را به عنوان کشور‌های مستقل به رسمیت شناخت و مقامات احتمال اعزام کارگران کوریایی شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کار‌ها مطرح کردند. اوکراین بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ به دلیل این اقدام قطع کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل