اخبار ساحوی

پولیس افغان در راستای تامین امنیت از حمایت قاطع مردم برخوردار اند- داکتر عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رئیس اجراییه می گوید که نیروهای امنیتی به ویژه پولیس در مبارزه سرتاسری حمایت قاطع مردم افغانستان را دارند. و این کار باعث شده است تا این نیروها دست آورد های بیشتری داشته باشند.

درهمین حال وزیر امور داخله می گوید، که وضیعت امنیتی سراسر کشور به گونه جدی به بررسی گرفته شده و برنامه های عملیاتی خوبی با آغاز سال آینده برای تامین بهتر امنیت کشور راه اندازی خواهد شد.

نشست سه روزه مقام های پولیس تمامی ولایت ها برای بازنگری و بررسی وضعیت امنیتی کشور دروزارت امور داخله برگزار شد.

رئیس اجرائیه دراین نشست می گوید، که قهرمانی های پولیس درکار تامین امنیت مردم قابل ستایش است وی از تمامی مقام های پولیس می خواهد که از هرگونه فرصت برای تامین بهتر امنیت تلاش های جدی کنند .

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه میگوید” ما بالای نیروهای امنیتی به ویژه پولیس اعتماد داریم و مردم هم این اعتماد را دارند. توقع داریم که بیشترین استفاده ها را فرماندهان پولیس دربخش تامین امنیت بکنند و جلب حمایت مردم کلید اساسی موفقیت های ما خواهد بود ونیروهای امنیتی در یک مبارزه سرتاسری درتامین امنیت حمایت مردم افغانستان را با خود دارند.

درهمین حال وزیر امور داخله می گوید، نیروهای پولیس برای رفاه و آسایش مردم ازهیچ سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد.

در همین حال نورالحق علومی وزیر امور داخله میگوید “مسوولیت تامین امنیت به دوش خود ما است و جامعه جهانی درکنار ما خواهند ماند ونیروهای امنیتی را حمایت خواهند کرد، برای رفاه و آسایش مردم ما بیشتر تلاش میکنیم ،به ویژه با آغاز سال نو که فعالیت های هراس افگنان بیشتر میشود، برنامه های خوبی عملیاتی روی دست گرفته خواهد شد.”

ازسویی هم فرمانده کل نیروهای خارجی درافغانستان یک بار دیگر بر حمایت امریکا از افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی تاکید می ورزد و می گوید، که نقش ما در ماموریت قاطع در افغانستان در- دراز مدت ادامه خواهد داشت.

جان کمبل فرمانده کل نیروهای خارجی درافغانستان گفت ” می خواهم بر اهمیت این مساله تاکید کنم که درزمان بسیار اساس رخ داده است که بیش از یک فصل نبرد سنگین و بدون نقش جنگی ناتو واقع شده است همانا تامین امنیت ازسوی نیروهای امنیتی افغانستان است.گماشته شدن جنرال علومی به عنوان وزیر امور داخله بسیار قابل استقبال ما است و گماشته شدن جنرال با تجربه و با عظم راسخ برای رهبری وزارت امور داخله بسیار سود مند است و درنهایت باید بگویم که نیروهای امنیتی از حمایت قاطع امریکا برخوردار خواهند بود.”

دراین همایش سه روزه تمامی چالش های امنیتی، کمبود نیروهای پولیس و درکل وضعیت امنیتی کشور به بررسی گرفته میشود و راه حل های اساسی درباره این چالش ها روی دست گرفته خواهد شد. چگونه گی راه اندازی عملیات ها همزمان با آغاز سال نو، و جلوگیری از تهدید های احتمالی گروه های هراس افگن از برنامه های بزرگی خواهند بود که وزارت امور داخله بر آن تاکید می ورزد .

گزارش رفیع صدیقی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل