اخبار ساحوی

پولیس پاکستان: داعش ممکن در عقب حمله باجور باشد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۹, ۱۴۰۲)

پاکستان روز دوشنبه مراسم تشییع جنازه قربانیان یک بمب گذاری انتحاری را برگزار کرد که در آن حد اقل ۴۵ تن کشته شدند. دولت نیز وعده داد کسانی را که در عقب این حمله بودند، تعقیب می‌کند.

هیچ کس بلافاصله مسئولیت بمب گذاری روز یکشنبه را که همچنین نزدیک به ۲۰۰ نفر را زخمی کرد، بر عهده نگرفت. به گزارش اسوشیتدپرس، پولیس گفت که تحقیقات اولیه آنها نشان می‌دهد که شاخه منطقه‌ای گروه داعش ممکن است در عقب این حمله باشد.

قربانیان همه از حزب جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل الرحمن بودند. او در این تجمع که در زیر یک خیمه بزرگ نزدیک بازاری در باجور، منطقه ای در ایالت خیبر پختونخوا که هم مرز با افغانستان است، برگزار شد، حضور نداشت.

بمب گذاری روز یکشنبه یکی از چهار بزرگترین حمله در شمال غربی پاکستان از سال ۲۰۱۴ بود زمانیکه ۱۴۷ نفر که اکثر آن شاگردان بودند، در حمله به مکتبی زیر اداره اردو در پیشاور کشته شدند.

در ماه جنوری، ۷۴ نفر در یک بمب گذاری در مسجدی در پیشاور کشته شدند. و در ماه فبروری، بیش از ۱۰۰ نفر، که اکثراً پولیس بودند، در یک بمب گذاری در مسجدی در داخل یک مجتمع به شدت محافظت شده که در آن مقر پولیس پیشاور بود، جان باختند.

Trending

خروج از نسخه موبایل