رویداد های اخیر

پومپیو توافق امریکا و طالبان و گفتگوهای صلح را «پیشرفت باورنکردنی» توصیف کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا میگوید که در جریان یک‌ سال گذشته، حتا یک سرباز امریکایی در افغانستان کشته نشده‌ است.

اشاره آقای پومپیو پس از امضای توافق میان امریکا و طالبان است که در دوحه به امضا رسید. بر اساس این توافق، طالبان متعهد شدند که علیه نیروهای امریکایی و همپیمانان این کشور در افغانستان حملاتی انجام ندهند.

آقای پومپیو در یک رشته توییت هایی گفته است: “سرانجام افغان‌ها در مورد صلح و مصالحه گفتگو بین خودی را آغاز کرده‌ اند. این یک پیشرفت قابل توجه است. چه یک پیشرفت باورنکردنی ای.”

وزیر خارجه امریکا همچنان با حمایت طرح خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفته است که ماموریت امریکا در افغانستان از بین بردن القاعده و تهدیدها علیه این کشور بوده است.پ

وی گفته است: “این کار نیازی به حضور ده‌ها و صدها سرباز ندارد، ما همکاران خود؛ افغان های شجاع و ناتو را داریم. ما توانایی اعمال قدرت از راه دور را نیز داریم.”

آقای پومیپو تاکید کرده است: “نیازی به جنگ جدید نیست. ما هزاران زن و مرد خود را دوباره به خانه برگرداندیم. امریکا همچنان امن است و در صورت نیاز ارتش ما آماده ایفای وظیفه دوباره اند.”

آقای پومپیو همچنین یک ویدیو از باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین امریکا را نیز شریک کرد و گفت: “از زمان بوش ۴۳، هر دولتی می خواست سربازان آمریكایی را بیرون كند و گفتگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان را انجام دهد. ما این کار را کردیم، تنها حرف من نیست.”

Trending

خروج از نسخه موبایل