جهان

پومپیو: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی چینی به شمول تیک‌تاک را در نظر داریم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مایک پومپیو وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته گفت که کشور ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک تاک را “مطمینا بررسی می‌کند.”

آقای پومپیو در مصاحبه ای با فوکس نیوز گفته است: ” من نمیخواهم جلوتر از رئیس جمهور حرکت کنم اما این چیزی است که ما آن را بررسی می‌کنیم.”

این در حالی است که قانونگذاران امریكا در مورد امنیت داده های كاربران تیک تاک ابراز نگرانی کرده اند. آنان می گویند كه آنها نگران قوانین چینی اند كه شركت‌های داخلی را ملزم به “پشتیبانی و همکاری با سازمان اطلاعاتی حزب كمونیست چین” می كند.

این اپلیکیشن که در چین در دسترس نیست، به دنبال فاصله گرفتن از چینی بودن خود برای جذب مخاطبان جهانی بوده و بر استقلال آن از چین تاکید کرده است.

اظهارات پومپیو در حالی مطرح میشود که تنش میان امریکا و چین در مورد شیوع ویروس کرونا، اقدامات چین در هانگ کانگ و یک جنگ تجاری تقریبا دو ساله، افزایش یافته است.

تیک تاک، یک برنامه ویدیویی با فرم کوتاه متعلق به ByteDance چینی است، به تازگی پس از درگیری مرزی بین هند و چین، به همراه ۵۸ برنامه چینی دیگر در هند ممنوع شده است.

رویترز روز دوشنبه گزارش داده است که تیک تاک طی چند روز از بازار هنگ کنگ خارج خواهد شد. این تصمیم پس از تصویب قانون جدید امنیت ملی برای شهر نیمه خودمختار هانگ کانگ از سوی چین گرفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل