خبرهای تازه

پومپیو و اشاره به دو عنصر محرم در توافقنامه با طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مایک پومپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا می گوید که در توافقنامه آمریکا با طالبان دو عنصر محرم وجود دارد که به کانگرس ارائه خواهد شد. آقای پومپیو گفته است که این اسناد محرم نظامی است که برای حفظ جان نیروهای امریکایی مهم است.

وزیر خارجه امریکا با شبکه آمریکایی سی بی اس هر چند از روشن بودن توافق صلح میان امریکا و طالبان خبر می دهد اما می گوید که دو عنصر آن محرم است که به کانگرس فراهم خواهد شد.

پوپمیو گفت: “آن دو عنصر محرم اند. اسناد اجرایی نظامی اند که برای حفظ نظامیان مان مهم است. هر عضو کانگرس فرصت دیدن این اسناد را خواهد داشت”.

با امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، هنوز هم پرسش‌هایی در مورد پابندی دو طرف  به این توافق وجود دارد.

محمود قریشی وزیرخارجه پاکستان گفته است: “باید یک نظارت گسترده نسبت به این روند وجود داشته باشد تا اگر جناحی درین روند نقش منفی بازی کند، هویت انها برای همه افشا شود. بخشی از تعهدات مربوط طالبان می شود که آیا به آن عمل می کنند یا به گذشته بر می گردند.”

رییس مجلس سنای امریکا هم تاکید بر حضور پررنگ بانوان در مذاکرات میان افغانان دارد.

نانسی پلوسی رییس مجلس سنای امریکا گفته است: ” زنان افغان باید در میز مذاکره باشند و صدای آنها شنیده شود. مشارکت زنان در روند صلح برای امنیت، اقتصاد و حکومت داری  افغانستان بسیار مهم است. ما نمی توانیم از پیشرفت های مهم زنان و دختران در افغانستان که به وسیله زنان و از سوی آنها صورت گرفته به عقب برگردیم.”

به تازگی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در صفحه تویترش نگاشته است که نباید امریکا به افغانستان حمله می کرد و اکنون  این کشور در افغانستان شکست خورده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل