رویداد های اخیر

پیدا شدن اسناد محرم وزارت دفاع بریتانیا درباره افغانستان در یک ایستگاه بس

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۶, ۱۴۰۰)

به اساس گزارش بی‌بی‌سی اسناد محرم طبقه بندی شده وزارت دفاع بریتانیا در باره افغانستان در یک ایستگاه بس در شهرک کنت آن کشور پیدا شده است.

بر بنیاد این گزارش در یک بخش این اسناد واکنش احتمالی روسیه در باره عبور کشتی در باره شبه جزیریه کریمیه در اوکراین بحث شده است در حالیکه در بخش دیگر این اسناد حضور احتمالی بریتانیا در افغانستان پس از خروج سربازان خارجی به رهبری امریکا بحث شده است.

حکومت بریتانیا می‌گوید که در این باره بررسی را آغاز کرده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا گفته که یک مامور نظامی در باره از دست دادن اسناد نظامی به آنها گزارش کرده بود، اما افزود که در این باره “دادن جزییات بیشتر اقدام مناسب نیست.”

به اساس گزارش بی‌بی‌سی این اسناد که حدود ۵۰ صفحه است در شهرک کنت آن کشور به روز سه شنبه گذشته در عقب یک ایستگاه بس دریافت شده است.

بی‌بی‌سی افزوده که این اسناد که شامل ایمیل و فایل پاور پاینت میباشد که مربوط به یک مقام ارشد وزارت دفاع بریتانیا است.

این رسانه افزوده که اکثریت این اسناد حساسیت برانگیز نشانه شده و همچنان از طبقه بندی ساده در آن کار گرفته شده که نیاز به دانستن دارد.

در این گزارش آمده است که در این اسناد در باره خواست امریکا در مورد همکاری بریتانیا در بخش‌های مشخص و همچنان از حضور نیروهای ویژه بریتانیایی پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سوال شده است.

این در حالی است که قبل از این رسانه‌ها گزارش داده بود که بریتانیا می‌خواهد تعداد از سربازان خود را در افغانستان حفظ کند.

بی‌بی‌سی گفته که به اساس محرمیت این اسناد نخواسته آن را با رسانه‌های دیگر شریک کند.

در این گزارش آمده که:” رد پای بریتانیا در افغانستان آسیب پذیر ارزیابی شده است و گفته شده که توسط شبکه‌ها مختلف هدف قرار داده خواهند شد و همچنان گزینه حضور دایمی باقی نه مانده است.”

به اساس این اسناد وضعیت افغانستان خطرناک تلقی شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل