خبرهای تازه

پیشرفت های عملی در مورد اصلاحات انتخاباتی هفته آینده آغاز خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ریاست جمهوری بی نتیجه ماندن کمیته مختلط شورای ملی در باره فرمان تقنینی رییس جمهور را تاسف بار خوانده می گوید، بی نتیجه ماندن کار این کمیته به معنای توقف روند اصلاحات نیست.

رییس جمهور فرمان تقنینی را برای بار دوم غرض تصویب به این شورا فرستاد، اما بار دوم هم نتوانست تاییدی مجلس نمایندگان را بگیرد.

مردم در انتظار انتخابات اند و برخی ها هم شورای ملی را متهم می کنند، که فرمان تقنینی رییس جمهور را در این باره به گروگان گرفته است.

برخی خواست ها این است، که باید رییس جمهور مطابق همین فرمان در ۴۵ روز رخصتی شورای ملی، کار اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی را آغاز کند، تا راه برای برگزاری انتخابات هموار شود.

فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: “این فرمان از زمان صدور نافذ است و باید در ایام رخصتی کار شروع شود.”

بر اساس اعلام قبلی ارگ ریاست جمهوری باید دو روز پیش پیشرفت های عملی روند اصلاحات آغاز میشد.

محمد هارون چخانسوری، سخنگوی رییس جمهور می گوید: “حکومت متاسف است که کار کمیته مختلط در باره فرمان بی نتیجه ماند، اما این به معنای این نیست که کار اصلاحات توقف یافته باشد، در هفته پیش رو شما شاهد پیشرفت های در این باره خواهید بود.”

هفته پیش رییس اجرایی هم اعلام کرده بود که کارعملی اصلاحات انتخاباتی آغاز می شود، اما تا هنوز نه از اصلاحات خبریست و نه هم از چگونگی برگزاری انتخابات.

Trending

خروج از نسخه موبایل