رویداد های اخیر

پیشنهاد کمک ۳.۳ میلیارد دالری رییس جمهوری امریکا به نیروهای افغان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۸, ۱۴۰۰)

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا بودجه دفاعی ۷۵۲.۹ میلیارد دالری را به کنگره این کشور ارایه کرد.

آقای بایدن از این میان ۳.۳ میلیاد دالر را برای نیروهای افغان در نظر گرفته است.

بودجه دفاعی سال ۲۰۲۲ امریکا نشان دهنده اولویت های بایدن برای پایان دادن به “جنگهای طولانی” ، سرمایه گذاری در توانانمند سازی نظامیان و تقویت امنیت ملی در آینده این کشور و نیز احیای مجدد شبکه اتحادها و مشارکت های امریکا است.

بر اساس گزارش ها، با توجه به تصمیم بایدن برای خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان، درخواست بودجه ۴۲.۱  میلیارد دالر از این خروج، استقرار دوباره نیرو در امریکا و سایر عملیات های احتمالی پشتیبانی می کند.

آقای بایدن بودجه پیشنهادی شش تریلیون دالری برای سال مالی ۲۰۲۰ امریکا را به کنگره این کشور تحویل داده است.

این بودجه شامل نو سازی زیر ساخت ها، برنامه های خدمات اجتماعی، گسترش انترنت، راه سازی و پل سازی می شود.

جو بایدن رییس جمهور امریکا میگوید: “در سراسر کشور، ما از یک زمستان تاریک و غیر فعال به یک اقتصاد در حال رشد و سریعتر از ۴۰ سال گذشته رسیدیم. من سریعترین فرصت کاری و شغلی را در سه ماه نخست اداره خود در تاریخ امریکا نسبت به هر اداره دیگر ایجاد کردم.”

افزایش بودجه درعین حال شامل ۱۰۹ میلیارد دالر برای دو سال کالج رایگان و ۲۰۰ میلیارد دالر در طول ده سال برای کودکستان رایگان برای تمامی کودکان سه و چهار ساله می‌شود.

حتی با طرح‌هایی که دیموکرات‌ها برای افزایش مالیات و درآمدزایی دارند این بودجه سطح بدهی ملی امریکا را در سال‌های آینده به بالاترین حد خود در چند سال آینده خواهد رساند.

روسل ووت رییس پیشین مدیریت و بودجه رییس جمهور پیشین امریکا میگوید: “این یک بودجه بسیار گران است و این برنامه های که قرار است تا چند سال آینده تکمیل شود را ناقص می سازد. فکر می کنم این چیزی نیست که خانواده های امریکایی آن را رعایت کنند ویک تصمیم دشوار برای کنگره هم است.”

این بودجه سالانه یک تریلیون دالر به کسر بودجه هنگفت آمریکا می‌افزاید.

کنگره تا پایان ماه سپتامبر وقت دارد تا بودجه تازه را تصویب کند و تصویب نشدن بودجه تا این تاریخ دولت را به حالت نیمه‌تعطیل درخواهد آورد.

Trending

خروج از نسخه موبایل