جهان

چهار کودک کلمبیایی چند هفته پس از سقوط طیاره زنده در جنگل پیدا شدند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۰, ۱۴۰۲)

گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرده است که چهار کودک روز جمعه حدود پنج هفته پس از سقوط طیاره حامل آنها در جنگلی انبوه در جنوب این کشور زنده پیدا شدند.

این کودکان که با هم خواهر و برادر اند توسط اردو در نزدیکی مرز بین ولایات کاکوتا و گواویار کلمبیا در نزدیکی محل سقوط طیاره نجات یافتند.

این طیاره کوچک حامل هفت نفر در مسیری بین آراراکوارا، در ولایت آمازوناس، و سن جوز دل گواویار، شهری در ولایت گواویار بود که به دلیل مشکل تخنیکی در اول ماه می سقوط کرد.

سه بزرگسال، از جمله پیلوت و مادر این کودکان در این رویداد جان خود را از دست دادند و اجساد آنها در داخل طیاره پیدا شد. چهار خواهر و برادر از جمله یک نوزاد ۱۲ ماهه از این حادثه جان سالم به در بردند.

نارسیزو موکوتوی، پدرکلان این کودکان به خبرنگاران گفت که از خبر نجات آنها خوشحال شده است.

او گفت: «به عنوان پدرکلان نواسه هایم که در جنگل های یاری ناپدید شدند، در این لحظه بسیار خوشحال هستم.»

عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط اردوی کلمبیا گروهی از سربازان را با چهار کودک در وسط جنگل نشان می دهد.

پترو در تویتر نوشت: «شادی برای کل کشور! چهار کودکی که در جنگل کلمبیا گم شده بودند، زنده پیدا شدند.»

پترو ابتدا در هفدهم ماه می در پیامی در تویتر گزارش داد که کودکان پیدا شده اند اما بعداً این پست را حذف کرد و گفت این اطلاعات تایید نشده است.

پترو به خبرنگاران گفت: «آنها با هم بودند، ضعیف هستند، اجازه دهید داکتران آنها را ارزیابی کنند. آنها پیدا شدند، این باعث خوشحالی من می شود.»

امدادگران با حمایت سگ های جستجوگر، قبلا میوه های دور انداخته شده ای را که کودکان برای زنده ماندن می‌خوردند و همچنین سرپناه های با پوشش گیاهی را در جنگل پیدا کرده بودند.

طیاره ها و هلیکوپترهای نظامی و نیرو های هوایی کلمبیا در عملیات نجات شرکت کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل