رویداد های اخیر

چین خواهان عمل صادقانه امریکا در قبال همه مسایل به شمول افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۴, ۱۴۰۰)

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، از ایالات متحده امریکا خواسته تا در باره موضوعات متعدد بشمول افغانستان همکاری صادقانه کند.

آقای وانگ یی که در نهمین مجمع جهانی صلح، در شهر بیجنگ سخنرانی میکرد گفت که همزمان با آغاز روند خروج سربازان خارجی از افغانستان خشونت‌ها در این کشور افزایش یافته است.

وانگ یی افزوده که افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

رسانه‌های چینی به نقل از وزیر خارجه چین گزارش کرده است تامین صلح و ثبات در افغانستان از اولویت اساسی است تا از وقوع جنگ و هرج ومرج جلوگیری شود.

این مقام چینی افزوده است که امریکا باید مسوولانه از افغانستان خارج شود.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی چین وانگ یی در باره برنامه اتمی ایران گفته است که امریکا باید به اشتباهات خود پی ببرد و تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه را بردارد.

در همین حال، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان، که توسط ویدیو کنفرانس به این نشست وصل بود گفته که چین می تواند نقش مهمی در آینده افغانستان بازی کند.

آقای کرزی افزوده است: “چین به‌ گونه ویژه می‌تواند نقش مهمی در بهبود روابط افغانستان با پاکستان و نیز در اطمینان از ایجاد رابطه هم‌زمان بین دو کشور، داشته باشید.”

او گفته است: “من به‌عنوان یک افغان، نسبت به آینده بهتر نسبت به گذشته، احساس امیدواری می‌کنم، زیرا ما اکنون خودمان تنها هستیم و به نفع ما در افغانستان و مطمینن در همسایگی ما است که صلح در افغانستان، به‌میان آید. اگر دست به دست هم دهیم، مطمینن زودتر آنرا (صلح) به‌دست خواهیم آورد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل