رویداد های اخیر

چین روند صدور ویزا برای افغانان را آغاز می‌کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۲)

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که روند صدور ویزای چین به شهروندان افغانستان تا دو روز دیگر آغاز می‌شود و متقاضیان ویزه چین می‌توانند درخواستی‌های خود را به آدرس سفارت چین در کابل بفرستند.

درهمین حال، تلاش‌های کابل برای سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

چنانچه وزارت انرژی و آب می‌گوید که این وزارت هم در تلاش است تا زمینه سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کند و برای این کار از راه‌های گوناگون استفاده خواهد کرد.

به گفته‌ای مسوولان در این نهادها بیش از هر زمان دیگر زمینه سرمایه گذاری روی آب‌های افغانستان فراهم شده است.

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که باید یک میکانیزم برای جلب سرمایه گذاری و اینکه یک اعتماد میان سرمایه گذاران و نهادهای دولتی بوجود آید تا تلاش ها برای جلب سرمایه گذاری به هدر نرود.

آگاهان می‌گویند از اینکه وزارت انرژی وآب بتواند سرمایه گذاری خارجی را جلب کند باید پروژه‌ها را با معیار های جهانی برابر کند تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند روی آب افغانستان سرمایه گذاری کنند.

با این همه وزارت خارجه می‌‍گوید که روند صدور ویزای چین به شهروندان افغانستان تا دو روز دیگر آغاز می‌شود و متقاضیان ویزه چین می‌توانند درخواستی‌های خود را به آدرس سفارت چین در کابل بفرستند.

این درحالی است که شماری از سرمایه گذاران در ۱۹ ماه گذشته بارها خواستار آغاز صدور ویزای چین شده بودند و حالا در نتیجه تلاش‌های دیپلوماتیک وزارت خارجه کشور این روند آغاز می‌شود. در حال حاضر روند صدور ویزای پاکستان و ایران بیش از هر کشور دیگر به گونه عادی جریان دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل