رویداد های اخیر

کابلوف: اعضای استخبارات امریکا در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند

Published

on

(Last Updated On: )

ضمیر کابلوف فرستاده ویژه ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای افغانستان شماری از اعضای استخبارات امریکا (سی آی ای) را متهم به قاچاق مواد مخدر در افغانستان می‌کند.

آقای کابلوف به رسانه روسی تاس گفته است: “آن افسران اطلاعاتی شگفت انگیز امریكا كه ما را در مورد خیلی چیزها متهم میکنند، در قاچاق مواد مخدر نقش دارند. هواپیمای آنها از قندهار، از فرودگاه بگرام پرواز می کنند هر کجا که می خواهند – به آلمان ، به رومانیا – بدون هیچ گونه بازرسی میروند.”

آقای کابلوف تاکید کرده است که شهروندان افغان از این موضوع واقف است، “شما بروید از هر شهروند کابل بپرسید، آنان در این مورد صحبت خواهند کرد.”

این در حالی است که سازمان اطلاعاتی امریکا، روسیه را متهم کرده است که برای قتل هر سرباز امریکایی در افغانستان انعام تعیین کرده است.

روسیه و طالبان این گزارش را رد و آن را دروغ خوانده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه میگوید: “روسیه فقط به حکومت قانونی افغانستان اسلحه فراهم کرده است. این خوب روشن است. اگر همکاران امریکایی می‌خواهند ‌بحثی داشته باشند مناسب خواهد بود تا از اطلاعات که در باره حمایت استخبارات امریکا از داعش در افغانستان منتشر می‌شود یادآوری شود.”

در ۱۴ام فبروری سال ۲۰۰۳ میلادی دیوان عالی روسیه طالبان را سازمانی هراس افگنی اعلام کرد و فعالیت های این گروه در روسیه غیرقانونی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل