رویداد های اخیر

کابلوف: نشست بعدی ملل متحد درمورد افغانستان احتمالاً در نیمه دوم جنوری برگزار خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۵, ۱۴۰۲)

ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان به خبرگزاری تاس گفته است که نشست بعدی نمایندگان خاص کشورها در مورد افغانستان با میانجیگری سازمان ملل متحد ممکن است در نیمه دوم ماه جنوری برگزار شود.

اولین دور این نشست به ابتکار انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در ماه می سال گذشته میلادی در دوحه، پایتخت قطر برگزار شده بود.

کابلوف در مصاحبه با خبرگزاری تاس افزود که ایالات متحده باید دارایی‌های منجمد شده افغانستان را نه تنها به طور کامل، بلکه با سود بازگرداند.

این دیپلومات روسی در مورد نتایج سفر خود به افغانستان در ماه دسمبر تصریح کرد که در این سفر درباره تقویت بیشتر روابط با امارت اسلامی گفتگو کرده و سفر اش سازنده بود.

وی گفت که روسیه برای همکاری با افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که استفانی ترمبلی، معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه تاکید کرد که سرمنشی در نظر دارد دومین نشست نمایندگان خاص کشورها برای افغانستان را در زمان مناسب برگزار کند.

او گفت: «من امروز تاریخی برای اعلام ندارم و این (نشست) برای تحکیم اجماع بین‌المللی درباره مسیر پیش رو و بحث در مورد توصیه‌های ارزیابی مستقل است.»

به گفته وی، کار فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان تا پایان ماه فبروری تمدید شده است تا از آمادگی ها برای نشست نمایندگان حمایت شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل