اخبار ساحوی

کابلیان از عدم جدیت شهرداری در ضد عفونی کردن معابر و خیابان ها شاکی اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

باشنده‌گان کابل می‌گویند که شهرداری می تواند با امکانات اندک و پشتکار جدی، بخش های زیادی از کابل را که در آن تراکم بیشتر است، ضد عفونی کند.

در سوی هم وزارت صحت از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد مثبت جدید در افغانستان ثبت گردیده است.

شهر های که موارد اندک از ابتلای ویروس کرونا را دارند، تدابیر پیشگیرانه ی متفاوتی را در پیش گرفته اند.

به گونه مثال، پنجشیر که در بهار و گرما میزبان هزاران گردشگر میباشد، مسیر سیاحت اش را بسته کرده است.

افغانستان به تناسب کشور های همسایه، رقم اندک از مبتلایان به ویروس کرونا را ثبت کرده، ولی متخصصان می گویند که شاید یک پدیده پنهان و گزارش نشده ای را تجربه می کنند.

از این رو در گوشه از پایتخت و در میان مناطق فقیرنشین شماری با نذر کردن و متوسل شدن به خدا، از شر این ویروس دوری می طلبند.

آشکار است که هیچ نقطه ی افغانستان نگرانی‌اش بیشتر از کابل نیست.

سیستم ترانسپورت شهری و موتر های حامل که روزانه نزدیک به یک میلیون پایتخت نشین را حمل میکند، نشانه ی ازین نگرانی ها است.

وزارت صحت کشور تازه برای این چالش هم ترتیبات روی دست گرفته است.

شاید از فردا صد ها باشنده کابل در خانه هایشان بمانند؛ اما بیم جدی از فعالیت کند شهرداری وجود دارد. شهرداری کابل تا کنون برای ضد عفونی کردن معابر و خیابان ها اقدامی نکرده است.

حکومت افغانستان در آخرین اقدام جدی برای سختگیری از گشت و گذار شهروندان در شهر های هرات زرنج و فراه، قیود روز گردی وضع کرد؛ و احتمال بر این است که همچون تصمیم بر شماری از ولایت های پر نفوس دیگر هم اتخاذ گردد.

این در حالیست که حکومت افغانستان طرح قیود بر گشت‌وگزار را تصویب کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سر از فردا عملی می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل