خبرهای مهم

کابل در روزهای عید کاملاً قرنطینه خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقامات افغان می گویند که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کابل در روزهای عید کاملاً قرنطینه خواهد شد.

مسئولین می گویند که مردم باید در روزهای عید در خانه های خود بمانند و از گشت و گذار به کلی خودداری نمایند.

رئیس جمهور اشرف غنی به روز پنجشنبه در جلسه کابینه از مردم خواست تا از سفر در تعطیلات عید خودداری کنند تا باشد که از شیوع ویروس جلوگیری شود.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل نیز گفته است که برای جلوگیری از شیوع این ویروس، در روزهای عید سعید فطر قیود جدی بر گشت و گذاروجود خواهد داشت.

از سوی هم، وزارت وزارت امور داخله گفته است که طبق تصمیم کابینه، شرایط قرنطینه در روزهای عید جدیدتر می گردد و پولیس در تطبیق آن جدی خواهد بود.

وحید مجروح، معاون وزارت صحت، نیز از مردم خواست كه در روزهای عید از رفتن به خانه های همدیگر خودداری كنند و عید را با خانواده های خویش تجلیل بکنند.

متأسفانه، بسیاری از مردم در افغانستان از مقررات قیود را رعایت نمی کنند و نیز این بیماری همه گیر را جدی نمی گیرند.

مقامات صحی همچنین می گویند اگر مردم محدودیت های گشت و گذار را رعایت نکنند و توصیه های وزارت صحت را در نظر نگیرند، فاجعه بی سابقه ای می تواند دامن افغانستان را فرا گیرد.

باوجود این همه، رئیس جمهور غنی طرح والی کابل را تصویب کرده که بر اساس آن پس از عید محدودیت های وضع شده بر امور تجاری و گشت و گذار در کابل برداشته خواهد شد.

باید گفت که شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به نه هزار نزیدک میباشد (۸۶۷۶ تا روز پار) که ازین جمع تا کنون ۱۹۳ نفر جان باخته و در عین حال، ۹۳۸ تن صحت یاب گردیده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل