اخبار ساحوی

کابل می خواهد اسلام آباد را وادار به همکاریهای صادقانه نماید

Published

on

(Last Updated On: )

کابل برای بار چهارم، میخواهد اسلام آباد را از طریق لندن وادار به همکاری های صادقانه در روند صلح نماید.

امروز گفتگوی مقام نخست افغان با مقام های انگلیسی و پاکستانی آغاز شود.

افزون بر آجندای صلح ، مساله همکاری های دوجانبه و چگونگی رهایی ملا برادر از سوی پاکستان از محورهای اصلی نشست سه جانبه مقام های سه کشور خواهد بود.

ایمل فیضی ـ سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان میگوید،  همکاری صادقانه پاکستان در روند صلح ، گسترش روابط دوجانبه کابل و اسلام آباد از موضوعات اند که قرار است برای بار چهارم میان افغانستان و پاکستان در حضور بریتانیا در شهر لندن به بحث گرفته شود. تنها موضوع که با اندک تازگی در این نشست بحث خواهد شد ، رهایی ملا برادر و چگونگی همکاری وی در روند صلح افغانستان است.

سه دور نشست های از این دست نتایج ملموسی به همراه نداشت ، در آخرین نشست سال گذشته فیصله شده بود که کابل و اسلام آباد تا شش ماه آینده به یک توافق صلح دست یابند اما این انتظار بی نتیجه بود.

کابل نمی خواهد نسبت به نتایج نشست پیشرو در لندن پیشبینی داشته باشد، اما در میان آگاهان این نشست امیدوار کننده به نظر نمی رسد.

فضل الرحمان اوریا ـ سخنگوی ایتلاف ملی و خاطره اسحاق زی ـ فعال جامعه مدنی افغانستان باوردارند که  دراین نشست سه جانبه در مورد ملا برادر نیز گفتگو خواهد شد  برادری که بیشتر از یک ماه از رهایی او سپری شده اما هنوز هم افغانستان با او ارتباط برقرار نکرده است.

رییس جمهور کرزی در سفرش به بریتانیا در مجمع اقتصادی جهان اسلام نیز شرکت خواهد کرد ، او قرار است در این سفر پنج روزه در دانشگاه اکسفورد نیز سخنرانی کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل