جهان

کاخ سفید شایعات درباره برکناری مک ماستر را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از پخش شایعات درباره قصد دونالد ترمپ، رئیس جمهور آمریکا برای برکنار کردن مک مستر، مشاور امنیت ملی این کشور، کاخ سفید با رد این گزارش ‌ها تاکید کرد که تغییری در شورای امنیت ملی کاخ سفید نخواهد آمد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک حلقه نزدیک به دونالد ترمپ گزارشی را به نشر سپرد که احتمال میرود ترمپ به دنبال برکناری ریکس تیلرسون از سمت وزارت خارجه امریکا میخواهد جنرال مک‌ مستر مشاور را نیز خانه نشین کند.

در گزارش آمده است که آقای ترمپ به دنبال زمان مناسب است تا برکناری مشاور امنیت ملی صدمه ای به شخصیت کاری وی نزند.

اما سخنگوی کاخ سفید برکناری مک مستر را تکذیب کرد.

سارا سندرس، سخنگوی کاخ سفید گفت: “همین لحظه با رئیس جمهور و جنرال مک مستر صحبت کردم. مغایر گزارش های که نشر شده، رئیس جمهور ترمپ و جنرال مک مستر روابط خوب کاری دارند و هیچ تغییر در مشاوریت امنیت ملی امریکا وجود ندارد.”

این در حالی است که دونالد ترمپ گفته بود که تغییرات در چهره های کلیدی اداره وی همیشه رونما خواهد بود.

آقای ترمپ تصریح کرد: “همیشه تغییر در افراد خواهد بود و شما هم میخواهید که تغییر را مشاهده کنید. من دوست دارم که با ایده های تازه نیز آشنا شوم.”

در حالی خبر احتمال برکناری جنرال مک مستر از مشاوریت امنیت ملی امریکا رسانه ای شده که بسیاری وی را نقطه توازن در تصامیم دونالد ترمپ عنوان کرده اند. جنرال مک مستر از نزدیکان دونالد ترمپ است که در طرح ریزی استراتیژی امریکا برای افغانستان نقش بارز داشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل