رویداد های اخیر

کاخ سفید: پاکستان متهم به بازی دوگانه با آمریکا است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا پاکستان را متهم به بازی دوگانه با امریکا کرده است که از یکسو روابط دوستانه با واشنگتن داشته، اما به حمایت از افراطگرایان ادامه می دهد.

جان کری، وزیر خارجه امریکا گفته است که برخی از گروه های دهشت افگن هنوز در مناطق قبیله ای پاکستان حضور دارند که عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای این کشور، جنگجویان حقانی را مجبور به فرار و نقل مکان کرده است.

در پی میلیارد ها دالر کمک واشنگتن به اسلام آباد، هنوز پاکستان متهم به فریبکاری و بازی دوگانه با امریکا و حمایت سری از افراطگرایان می شود.

باب کراکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا پاکستان را متهم به حمایت از طالبان، شبکه حقانی و حمایت ریاکارانه از افراطگرایان کرده است.

باب کراکر می گوید: “پاکستان به حمایت از طالبان شبکه حقانی ادامه میدهد که به القاعده پناهگاه امن دهد، پاکستان بگونه آشکار ریاکارانه عمل میکند، از یکسو روابط دوستانه اش را با امریکا و از طرف دیگر به حمایتش از افراطگرایان میپردازد. مبلغ عظیم پول مالیه دهندگان امریکا به وزیرستان رفتند، اما آنها تا حال حمایت شانرا از شبه نظامیان توقف نداده اند”.

جان کری به سناتوران در این کمیته گفته است که هنوز برخی از گروه های دهشت افگن در مناطق قبیله ای پاکستان حضور دارند، اما عملیات ارتش پاکستان، شبکه حقانی را مجبور به تغییر مکان کرده است.

جان کری: “آنها شبکه حقانی را به مکان های جدیدی رانده اند و این روند ادامه دارد، اما برخی از گروه های دهشت افگن هنوز در مناطق قبیله ای پاکستان حضور دارند، که کار ما را بگونه چشمگیر پیچیده ساخته است، ما افغانستان و پاکستان را در مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز میکنیم”.

جان کری در پی مخالفت سناتوران امریکایی به فروش هشت (جی تی اف، شانزده) به پاکستان گفت که وی در دیدار با نخست وزیر پاکستان در سویس، نگرانی های واشنگتن را در مورد گروه های دهشت افگن داخلی در پاکستان و استفاده دهشت افگنان از خاک آن کشور به عنوان یک پناهگاه را به بحث گرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل