اخبار ویژه

کاردار سفارت امریکا در کابل: امروز «دوشنبه‌ی صلح» است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

راس ویلسن کاردار سفارت امریکا در کابل، از تمام کسانی که در پنج ماه گذشته در برنامه گفتگوهای صلح اشتراک کرده اند، سپاسگزاری کرده است.

آقای ویلسن گفته که امروز «دوشنبه‌ی صلح» است؛ کسانی که تا هنوز در این روند صلح اشتراک کرده بودند، بینش ارزشمندی را درمورد اینکه صلح برای افغان ها به چه معنی است و چه اهمیتی برای آینده کشور دارد، فراهم کرده است.

شارژدافیر سفارت امریکا در یک پیام ویدویی گفته است که به هیات مذاکره کننده صلح در مورد روند صلح و نتایج آن روشنی داده است.

آقای ویلسن به آنان گفته است: “امریکا دو نتیجه مهم در این گفتگوها را حمایت میکند؛ نخست امریکا از یک افغانستان مستقل، متحد و دیموکراتیک که با خود و همسایه هایش در صلح باشد حمایت میکند. دوم، از دستاورد و پیشرفت در بخش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که در طی ۱۹ سال پسین به دست آورده است محافظت میکند.”

وی گفته است که در پرتو این، سفارت امریکا در مورد پیشرفت های قابل ملاحظه افغانستان پس از سال ۲۰۰۱ به مردم جزییات ارایه خواهد کرد.”

او گفته است که راه‌های مشاركت پایدار خود با افغانستان و برخی اهداف بلند مدت برای آینده این کشور را نیز برجسته می كند.

آقای ویلسن گفته است که مذاکرات میان افغانان به رهبری و مالکیت خود افغان‌ها برگزار خواهد شد.

کاردار سفارت امریکا در پیام واضحی به مردم افغانستان گفته است: “این بستگی به شما دارد تا آینده کشور تان را تعیین کنید.”

اما وی خاطرشان نشان کرد که امریکا در هر قدمی با مردم افغانستان برای حمایت آنان خواهد بود.

این در حالی است که روز یکشنبه، لویه جرگه مشورتی تصمیم به رهایی ۴۰۰ زندانی جنجال برانگیز طالبان گرفت تا آخرین مانع سد راه گفتگوهای میان افغان ها برداشته شود.

انتظار میرود که مذاکرات میان افغان‌ها در روزهای آینده برگزار شود. رادیو و تلویزیوین ملی گزارش کرده است که این مذاکرات به تاریخ ۱۶ آگست برگزار خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل