علم و تکنالوژی

کارشناس هالندی: ماهواره جاسوسی کوریای شمالی «زنده و فعال» است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۰, ۱۴۰۲)

یک متخصص امور فضایی از هالند تاکید کرده است که ماهواره جاسوسی کره شمالی زنده و فعال است.

به گزارش رویترز، این کارشناس پس از شناسایی تغییراتی در مدار ماهواره کوریای شمالی که نشان می‌دهد پیونگ یانگ با موفقیت این وسیله را کنترل می‌کند، گفت: «اولین ماهواره جاسوسی کوریای شمالی زنده است – اگرچه توانایی‌های آن ناشناخته است.»

مارکو لانگبروک، کارشناس ماهواره در پوهنتون صنعتی دلفت در هالند نوشت: «اما اکنون قطعاً می‌توانیم بگوییم ماهواره زنده است.»

لنگبروک با استناد به اطلاعات مرکز عملیات فضایی ترکیبی به رهبری ایالات متحده گفت که از ۱۹ تا ۲۴ فبروری، این ماهواره مانورهایی را برای صعود یا نزول محل قرارگیری خود در مدار از ۴۸۸ کیلومتری به ۴۹۷ کیلومتری انجام داده است. او گفت: «این مانور ثابت می‌کند که ماهواره جاسوسی «مالیگیونگ یک» از بین نرفته است و کوریای شمالی بر ماهواره کنترل.»

پس از دو شکست، کوریای شمالی با موفقیت ماهواره «مالیگیونگ یک» را در ماه نوامبر در مدار قرار داد. رسانه دولتی پیونگ یانگ مدعی شد که این ماهواره از سایت‌های حساس نظامی و سیاسی در کوریای جنوبی، ایالات متحده و جاهای دیگر عکس گرفته است، اما هیچ تصویری از این ادعا منتشر نکرده است. پیشتر به دلیل عدم دریافت سیگنال، زنده بودن این ماهواره زیر سوال رفته بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل