جهان

کارکنان امنیتی ملل متحد در یمن پس از ۱۸ ماه در اسارت القاعده آزاد شدند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۱, ۱۴۰۲)

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد پنج کارمند امنیتی این سازمان که ۱۸ ماه قبل توسط شبه نظامیان القاعده در یمن ربوده شده بودند، آزاد شدند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که انتونیو گوترش، سرمنشی ملل متحد از این آزادی استقبال و تاکید کرد که «آدم ربایی یک جنایت غیرانسانی و غیرقابل توجیه است و او خواستار پاسخگویی عاملان آن است.»

دیوید گرسلی، مقام ارشد سازمان ملل متحد در یمن، به خبرنگاران گفت که کارکنان – چهار نفر از یمن و یک نفر از بنگله دیش – «علیرغم همه چیزهایی که پشت سر گذاشتند، از سلامتی بسیار خوب و روحیه خوبی برخوردار بودند.»

وی افزود: «اما آنها یک دوره بسیار سخت ۱۸ ماهه انزوا را پشت سر گذاشتند.»

به گزارش رویترز، کارکنان سازمان ملل متحد در ۱۱ فبروری ۲۰۲۲ در منطقه ابین در جنوب یمن ربوده شدند. القاعده شاخه جزیرة العرب مستقر در یمن از درگیری بین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و حوثی‌های همسو با ایران برای تقویت نفوذ خود استفاده کرده است.

گرسلی هشدار داد که القاعده شاخه جزیرة العرب یک «تهدید فزاینده» است.

یمن از زمانی که گروه حوثی در اواخر سال ۲۰۱۴ دولت را از صنعا، پایتخت برکنار کرد، شاهد درگیری بوده است. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ با هدف بازگرداندن دولت مداخله کرد.

ابتکارات صلح از زمان توافق ریاض و تهران در ماه مارچ برای بازگرداندن روابط دیپلوماتیک قطع شده در سال ۲۰۱۶، شتاب بیشتری داشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل