اخبار ساحوی

کار ساختمانی سه پروژه بزرگ در ولایت نورستان آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت شهرسازی و مسکن سنگ تهداب سه پروژه ساختمانی را به ارزش 115 میلیون افغانی در ولایت نورستان گذاشت.

این پروژه ها شامل اعمار ساختمان اداری ولایت، مهمانخانه والی و ساختمان شورای ولایتی این ولایت می گردند.

وزیر شهرسازی و مسکن می گوید: در سال جاری بیشترین بودجه انکشافی را به ولایت نورستان اختصاص داده است.

سید سادات منصور نادری، وزیر شهرسازی کشور گفت: “بیشترین پروژه ها را به نورستان اختصاص دادیم و در سال جدید مالی بیشترین تخصیص را به ولایت نورستان خواهیم داد چرا که توجه در گذشته به نورستان صورت نگرفته است.”

در همین حال والی نورستان می گوید: نورستان از نبود پروژه های زیر بنایی و خدمات شهری رنج می برد و بیش از هشتاد درصد از مکاتب در این ولایت فاقد تعمیر است.

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان گفت: “بدبختانه 80 درصد از مکاتب در نورستان فاقد ساختمان اند و شاگردان در خیمه و یا هم بیرون از خیمه درس می خوانند.”

نورستان از ولایت های دور دست افغانستان است و در چند سال گذشته تا اکنون توجه جدی از سوی حکومت مرکزی در زمینه پروژه های زیربنایی و خدمات شهری این ولایت صورت نگرفته است.

احمدالله موحد، نماینده مردم نورستان در مجلس در مورد گفت: “نورستان از تمام سهولت ها محروم است. در بخش تعلیم و تربیه کار صورت نگرفته است. حکومت به وعده های که کرده بود عمل نکرده است.”

سعدالله پاینده زیب، رییس شورای ولایتی این ولایت افزود: “در نورستان برای ایجاد هیچ پروژه زیربنایی کار صورت نگرفته است و این از کم کاری حکومت مرکزی است.”

باشندگان نورستان در حالی از نبود خدمات شهری رنج می برند که وزیر شهرسازی و مسکن برای آنان نوید بیشتر ساخت و ساز را داده و از ساخت یک ماستر پلان شهری در این ولایت سخن زد.

گزارشگر: سمیرا ظفری

Trending

خروج از نسخه موبایل