اخبار ساحوی

کار ساخت یک هزار و پنجصد فابریکه جدید آغاز گردید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کارساخت وساز یک هزار وپنجصد فابریکه کابل جدید پس ازچهارماه توقف دوباره آغاز گردیده است. مسوولان این فابریکات میگویند اگر وضعیت سیاسی افغانستان بهتر شود ممکن تا پنج سال دیگر کار این فابریکات به اتمام برسد و زمینه کار برای بیشتر از دو صد هزار تن مساعد شود.

کار ساخت و ساز بیش از یک هزار و پنج صد فابریکه صنعتی پس ازچهارماه تاخیر دوباره آغاز گردید. این پارک های صنعتی در مساحت شش هزار جریب زمین در پروژه کابل جدید در منطقه ده سبز کابل اعمار می گردید.

محمد محسن امیری رییس شرکت صنایع سبز میگوید” شش ماه شده کار این فابریکات جریان دارد تا اکنون سه صد فابریکه کارش تمام شده و در دسترس مشتریان قرار گرفته است  و کار بقیه فابریکات جریان دارد “

گفته میشود  فابریکه های پلاستیک سازی، مواد غذایی، دوا سازی، صنعت چاپی، موبل فرنیچر، رنگ سازی، فلز کاری و سرد خانه های بزرگ  در پارک صنعتی در منطقه ده سبز کابل ایجاد می گردد.

محمد محسن امیری رییس شرکت صنایع سبز می افزاید” با ساخت این فابریکات زمینه کار برای جوانان مساعد میشود  و افغانستان از لحاظ اقتصادی به خودکفایی نزدیک میشود. “

با آنکه حکومت همواره از تلاش ها به هدف رشد سرمایه گذاری در کشور خبر داده است، اما برخی از بازرگانان بدین باور هستند که در جریان سال های گذشته حکومت سهولت های لازم را برای تجار و سرمایه گذاران افغان در کشور مساعد نساخته است.

گزارشنعمت الله احمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل