تجارت

کار عملی پروژه تاپی سال آینده در هرات آغاز خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۳, ۱۳۹۹)

محمد هارون چخانسوری وزیر معادن و پترولیم میگوید که کار عملی پروژه تاپی سال آینده آغاز میگردد.

آقای چخانسوری که امروز در یک کنفرانس خبری صحبت میکرد گفت: “ما توانستیم در پنج ماه گذشته تحرک لازم را در پروژه تاپی ایجاد نماییم. میکانیزم هماهنگی بسیار موثر را میان نهاد های دولتی کشور که در پروژه تاپی دخیل هستند و همچنان با نهاد های بین المللی و نهاد های که شرکای تاپی هستند، ایجاد نمودیم.”

وی تاکید کرد: “خوشبختانه تمام مشکلات اداری، تخنیکی و حقوقی پروژه تاپی حل شده و سال آینده کار عملی این پروژه در ولایت هرات آغاز می شود.”

وزیر معادن افزوده است که این وزارت روی ساخت ۹۴.۵ کیلومتر لوله گاز از شبرغار تا مزار شریف نیز کار میکند که کار عملی آن در سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

 وی گفته است: “گاز که از شبرغان به مزار شریف از طریق این لوله انتقال میابد برای تولید ۵۰ میگاوات برق استفاده خواهد شد.

آقای چخانسوری گفته است که به زودی ۶۷ پروژه که از سوی شورای عالی اقتصادی تایید شده به داوطلبی گذاشته میشود که پس از تکمیل این روند قرارداد ها به شرکت هایی داده میشود که تمام معیارها را داشته باشد.

وزیر معادن و پترولیم گفته است: “با تطبیق نمودن این ۶۷ پروژه، در عواید ملی کشور از ۱۵۰ الی ۱۷۰ میلیون افغانی اضافه خواهد شد، در ضمن، روی این پروژه ها در مدت ۵ سال ۸۰۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و برای ۳۰۰۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم مساعد خواهد شد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل