رویداد های اخیر

کار عملی پروژه مسکونی نیله باغ کابل با سرمایه گذاری ۷۱ میلیون دالر آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۳)

سنگ تهداب پروژه ساخت مجتمع مسکونی نیله باغ در کابل با سرمایه گذاری ۷۱ میلیون دالر گذاشته شده است.

این پروژه که مشمول ۱۴۰۰ واحد مسکونی می‌گردد با استفاده از کمک‌های بلاعوض چین اجرا می‌شود.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسمی به‌مناسبت آغاز کار عملی این پروژه امروز (یکشنبه، ۱۹ حمل) آن‌را یک گام بزرگ و اساسی در راستای پیشرفت و توسعه کشور دانسته است.

به گفته‌ ملا عبدالغنی برادر، امارت اسلامی در اجرای پروژه‌های ساختمانی در کنار پروژه‌های زیربنایی در کشور گام‌های مؤثری برداشته و برای آغاز پروژه‌های بزرگ دیگر نیز برنامه دارد.

او از چین برای آغاز کار عملی پروژه مسکونی نیله باغ سپاس‌گزاری کرده و از آن کشور خواسته است تا منحیث یک همسایه خوب افغانستان به‌گونه مشترک در بخش اتصال منطقه‌ای کار کند.

ملا برادر همچنان از حکومت و تجار چین خواسته است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری و از فرصت‌های موجود استفاده کنند. وی افزود که با این کار، روابط اقتصادی و تجارتی میان کابل و بیجینگ گسترش می‌یابد.

سفیر چین در کابل تاکید کرد که کشورش در عرصه‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کند.

جاو شنگ گفت: «افغانستان و چین دو کشوری هستند که با هم روابط دیرینه و حسنه دارند…ما مردم چین منحیث نزدیک ترین مردم به افغانستان، برای مردم افغانستان و امارت اسلامی وعده می‌دهیم که روابط حسنه بین دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی و در هر عرصه‌ای که با هم همکار هستیم، پایدار خواهد بود و ما در کنار شما خواهیم بود.»

معاون اداری رئیس الوزرا نیز ابراز امیدواری کرده که با وصل‌شدن افغانستان به طرح «یک کمربند و یک جاده» و همچنان تکمیل شدن کار دهلیز واخان، این کشور به‌گونه مستقیم با چین وصل خواهد شد.

عبدالسلام حنفی افزود که امارت اسلامی از سیاست چین واحد حمایت می‌کند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در مراسم افتتاح این پروژه گفته است که با حاکمیت امارت اسلامی در کشور، تمام پروژه‌ها با شفافیت کامل تطبیق می‌شود.

ندا محمد ندیم تصریح کرده که امارت اسلامی به آسایش مردم متعهد بوده و برای ایجاد رفاه آنان آماده هرگونه قربانی است.

به گفته‌ مسوولان در وزارت شهرسازی و مسکن، مدیریت وانجنیری پروژه مسکونی نیله باغ از سوی امارت اسلامی صورت می‌گیرد و واحدهای مسکونی مخصوص کارمندان دولتی است که کار ساخت آن در مدت بیش از سه ‌سال تکمیل خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل