اخبار ساحوی

کاهش میزان عواید شیرخان بندر در ولایت قندوز

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در گمرک شیرخان بندر می گویند که میزان عواید این بندر در مقایسه به سال گذشته کاهش یافته است.

آنان هم چنان می گویند، در جریان نه ماه گذشته حدود سه هزار محموله کالاهای تجاری از حجم کل صادرات و واردات از طریق این بندر کاسته شده است.

کاهش حجم مبادلات تجاری از طریق این بندر، دلیل اصلی کاهش عواید آن عنوان گردیده است.

عبدالستار حسن پور مدیر عمومی بررسی و عواید گمرک شیرخان بندر گفت که عواید این بندر در 9 ماه سال جاری به ششصد و چهل و هفت میلیون افغانی می رسد، حالانکه در زمان مشابه در سال گذشته این رقم بیش از یک میلیارد و نه میلیون افغانی بود.

به گفته آقای حسن پور، مشکلات امنیتی در مسیر شیرخان بندر و شهر قندوز و هم چنین بندش راه ها دلیل اصلی کاهش سطح مبادلات تجاری از طریق این بندر بوده است.

او گفت: ” واقعا ما کسر عواید داشتیم چون در مسایل امنیتی فعلا  امنیت تضمین شده نیست تاجر ما در شیر خان بندر مصئونیت دارند اما از مقامات میخواهیم که در مسیر راه ها پوسته امنیتی ایجاد کند. تا نگرانی امنیتی ماموران گمرک و تاجر ما بر طرف شود”.

اما مسئولان امنیتی می گویند که امنیت در این مسیر تامین است و هیچ نگرانی ای در این خصوص وجود ندارد.

سید سرور حسینی سخنگوی پولیس در قندوز گفت: ” در گذشته سه رویداد اختطاف دراین مسیر صورت گرفته است. اوضاع امنیتی حالا بهتر شده است پولیس نظم عامه در تازه ترین اقدام پوسته های امنیتی افراز کرده است. به اطمینان گفته میتوانم که دیگر مشکلات امنیتی دراین مسیر پیدا نخواهد شد”.

شیرخان بندر یک گذرگاه ترانزیتی است که عمدتا  افغانستان را از طریق قندوز به کشورهای آسیای میانه  وصل میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل