تجارت

کاهش چشمگیر کشت زعفران در سال جاری

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۱)

مسوولان اتاق زراعت و مالداری می‌گویند که به دلیل نبود بازار زعفران، کشت زعفران در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است. اما وزارت زراعت و مالداری می‌گوید که اقداماتی را برای گسترش کشت زعفران انجام می دهند.

مسوولان اتاق زراعت و مالداری می‌گویند کشت زعفران در کشور کاهش چشمگیری داشته است و از وزارت زراعت و مالداری می خواهند که برای گسترش کشت زعفران گام های جدی بردارد. آنها می‌گویند که در سه سال گذشته به دلیل بیماری کرونا تحولات سیاسی، بخش زعفران کشور با مشکلات زیادی مواجه کرد.

آنان هشدار میدهد که اگر به کشت وبازاریابی زعفران کشور توجه جدی نشود کشت دهقانان دیگر زعفران کشت نخواهند کرد.

میرویس حاجي زاده، معاون اتاق زراعت و مالداری می‌گوید که:” درحالی که بازار جهانی زعفران بهتر شده است اما کشت زعفران کم شده است و امیدواریم که وزارت زراعت و مالداری برای زنده نگهداشتن این سکتور تدابیر جدی روی دست گیرد.”

از سوی هم مسوولان وزارت زراعت و مالداری می‌گویند تلاش دارند که کشت زعفران را در کشور گسترش دهند و از این پس جلوی قاچاق زعفران نیز گرفته خواهد شد.

مولوی مصباح الدین مستعین، سخنگویی وزارت زراعت مالداری می‌گوید که:” ما تلاش داریم که روند کشت زعفران را در کشور گسترش دهیم و همچنان جلو قاچاق زعفران به افغانستان را بگیریم.”

آگاهان اقتصادی می‌گویند که توسعه سکتور زراعت کشور می‌تواند به بحران اقتصادی افغانستان پایان دهد و از امارت اسلامی میخواهند تا به این بخش توجه بیشتری داشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل