رویداد های اخیر

کاکر: حملات تروریستی در پاکستان پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی ۶۰ درصد افزایش یافته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۴۰۲)

انوارالحق کاکر، صدر اعظم موقت پاکستان مدعی شده که حملات تروریستی در کشور اش در دو سال گذشته از زمان بازپس گیری کابل توسط امارت اسلامی افغانستان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

کاکر در یک نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه در اسلام آباد گفت که اخراج مهاجرین غیر قانونی با فعالیت های ضد تروریزم مرتبط است.

به گزارش اکسپرس تریبون، کاکر گفت که دولت پاکستان امیدوار بود که پس از رویکار آمدن آمارت اسلامی در آگست سال ۲۰۲۱ از خاک افغانستان برای فعالیت های تروریستی علیه پاکستان استفاده نخواهد شد و امارت اسلامی آرامش دراز مدت را در کشور همسایه به ارمغان خواهد آورد.

کاکر گفت: «[ما امیدوار بودیم] اقدامات سختی علیه گروه‌های مخالف پاکستان به‌ویژه تحریک طالبان پاکستان انجام شود و مطلقاً اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهند داشت.»

وی افزود: «اما متأسفانه پس از روی کار آمدن حکومت موقت افغانستان (امارت اسلامی)، افزایش ۶۰ درصدی حوادث تروریستی و افزایش ۵۰۰ درصدی حملات انتحاری در پاکستان مشاهده شده است.»

وی گفت: «در دو سال گذشته، جان ۲۲۶۷ شهروند بی گناه در این خونریزی غم انگیز که تروریست های تحریک طالبان پاکستان مسئول آن هستند، از دست رفته است.»

کاکر افزود: «در این مدت ۱۵ شهروند افغانستان نیز در میان افرادی بودند که در حملات انتحاری دست داشتند. علاوه بر این، تا کنون ۶۴ شهروند افغان در جریان درگیری با نهادهای مجری قانون پاکستان در جریان مبارزه با تروریزم کشته شده اند.»

حکومت پاکستان روند جمع آوری اتباع افغان غیرقانونی را در اول نومبر آغاز کرد.

این اقدام به شدت توسط گروه های حقوق بشر و ملل متحد مورد انتقاد قرار گرفته است.

امارت اسلامی ادعای صدر اعظم پاکستان را رد می‌کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «این ادعاها نادرست و مکرر است. باید یاد آور شویم که ما موقفی را داریم که خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگر به شمول پاکستان استفاده نمی شود و مشکلات خودرا پاکستان در خاک خود درک کند و جلوگیری کند. افغانستان مسئول حملات در پاکستان نیست.»

Trending

خروج از نسخه موبایل