رویداد های اخیر

کاکر: رهبری امارت اسلامی نگرانی‌های پاکستان را درک می‌کند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۴, ۱۴۰۲)

صدر اعظم حکومت موقت پاکستان در تازه ترین اظهاراتش گفته است که رهبری امارت اسلامی نگرانی‌های امنیتی پاکستان را درک می‌کند و آن‌را واقعی می‌داند.

انوار الحق کاکر در مصاحبه با تلویزیون «خیبر نیوز» پاکستان افزوده که امارت اسلامی حکومت را در دست گرفته است اما تسلط مرکزی کامل ندارد.

او اضافه کرده است: «صدها میلیارد دالر امریکایی مصرف شد، اما حکومت اشرف غنی نتوانست به تسلط مرکزی دست یابد. توقع اینکه طالبان این کار را در هفت یا هشت ماه انجام می‌دهند، زیاده روی خواهد بود. آنان تسلط بر خاک شان را با گذشت زمان افزایش خواهند داد.»

صدر اعظم موقت پاکستان خاطر نشان کرده است که افغان‌ها برای کشورش نه در گذشته و نه حالا تهدید بوده اند زیرا آنها هویت، قلمرو و فرهنگ خاص خود شان را دارند.

اما او تاکید کرده است، اطمینان از اینکه از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه استفاده نمی‌شود، برای روابط افغانستان بسیار مهم است.

آقای کاکر همچنان ادعا کرده است که قوانین حکومت پاکستان مخالف قرآن و سنت نیست و در برابر «بغاوت‌گران» باید مبارزه صورت گیرد. او از مذاکره با تحریک طالبان پاکستان در گذشته انتقاد کرده است.

صدر اعظم موقت پاکستان همچنان گفته است، تصمیم درمورد اینکه در افغانستان چه نوع نظام شکل بگیرد، مربوط خود افغان‌ها می‌شود. وی افزوده است که به رسمیت شناختن امارت اسلامی به تصمیم جامعه جهانی بستگی دارد.

پیش از این، امارت اسلامی ادعاهای مقام‌های پاکستانی مبنی بر حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بود که افغانستان مسوول ناکامی امنیتی پاکستان نیست.

Trending

خروج از نسخه موبایل