خبرهای تازه

کراکر: دخیل نبودن حکومت افغانستان درگفت‌وگوهای صلح یک اشتباه بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ایالات متحده امریکا، باید با اتخاذ یک روند سیاسی  متفاوت گفت‌وگوها با صلح را طالبان از سرگیرد.

رایان کراکر، سفیر پشین امریکا در افغانستان، با ابراز این مطلب مذاکرات امریکا با طلبان را در عدم حضورداشت حکومت افغانستان یک اشتباه بزرگ می‌خواند.

سفیر پیشین امریکا در افغانستان در یک گفت‌وگوی ویژه با شبکه خبری «فاکس نیوز» امریکایی گفته است که در صورت از سرگیری مذاکرات با طالبان این بار حکومت افغانستان باید در خط مقدم این مذاکرات باشد.

آقای کراکر گفته است: “ما نیاز داریم که با یک نوع روند سیاسی بر گردیم اما این روند باید بسیار متفاوت باشد و دولت افغانستان در محور آن قرار داشته باشد اگر طالبان با آن توافق نکنند باید منتظر باشیم تا آنها برای این معامله آماده شوند.”

این دیپلومات پیشین امریکا در افغانستان، همچنان تاکید دارد که امریکا جنگ را در افغانستان نباخته است و طالبان در حال حاضر هیچ‌گونه اداره‌ی‌‌ در مراکز ۳۴ ولایت افغانستان ندارند. آقای کراکر، همچنان تأکید ورزیده است که  امریکا نباید افغانستان را تسلیم افرادی کرد که این کشور را به یک ویرانه مبدل کرده اند.

سفیر پیشین امریکا در افغانستان، اظهار داشته است: “گفت‌وگو با طالبان در نبود  دولت افغانستان یک اشتباه بزرگ بود زیرا اگر ما با طالبان صحبت می‌کنیم و دولت افغانستان در آن شامل نباشد ، ما دولتی را بی‌صلاحیت می‌سازیم که سال‌ها به قیمت خون و سرمایه خود از آن حمایت کرده ایم.”

این در حالی است که پیش از این  گروه طالبان آماده‌گی شان را از بهر ازسرگیری مذاکرات صلح با امریکا اعلام کرده بود. اما تا کنون ایالات متحده امریکا چراغ سبزی نشان نداده است.

گزارشگر: روهید اندیشمند

Trending

خروج از نسخه موبایل