رویداد های اخیر

کرزی: با وجود بهبود یافتن وضعیت امنیتی، مردم هنوز با مشکلات زیادی مواجه اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید ایجاد حکومت همه‌شمول و برآورده شدن خواست‌های مردم از جمله بازگشایی مکاتب دختران ربط مستقیم در بحث به رسمیت شناختن شدن امارت اسلامی دارد.

حامد کرز در گفتگو با تلویزیون اندیا تودی همچنان گفته، هرچند در یک سال گذشته وضعیت امنیتی در افغانستان بهبود یافته اما تاکید کرده است که شهروندان کشور با مشکلات زیادی دیگری از جمله بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری ها مجبور به ترک کشور شده اند.

آقای کرزی در پیوند به حمله اخیر هوایی امریکا در کابل نیز گفته که مردم افغانستان نمی‌خواهند بار دیگر بنام مبارزه با تروریزم قربانی شوند.

در حالی که امارت اسلامی با گذشت یک سال، هنوزهم در بحران مشروعیت جهانی قرار دارد و به رسمیت شناخته نشده است، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در گفتگو با شبکه تلویزیونی اندیا تودی می‌گوید که بحث به رسمیت شناختن شدن حکومت جدید افغانستان از سوی جهان ارتباط مستقیم به برآورده شدن احتیاجات مردم افغانستان از جمله بازگشایی مکاتب دختران و ایجاد حکومت همه‌شمول دارد.

آقای کرزی هرچند از بهبود اوضاع امنیتی در یک سال گذشته خوشبین است، اما تاکید می‌کند که شهروندان کشور با مشکلات زیاد دیگری از جمله بحران اقتصادی مواجه اند و بسیاری‌های شان مجبور به ترک کشور شده اند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین می‌گوید که:”به رسمیت شناختن دولت کنونی مبنی بر دو شرط است.یکی برآورده کردن احتیاجات مردم افغانستان که از آن جمله یکی بازگشایی مکاتب دخترانه میباشد.شرط دوم دولت همه‌شمول میباشد، زمانیکه این شرط‌ها برآورده شود به طور اتوماتیک مشکل به رسمیت شناختن از سوی جامعه جهانی حل میشود این دو مورد مهم است و با هم وابسته استند.”

آقای کرزی همچنان در پیوند به حمله هوایی اخیر امریکا در کابل می‌گوید که مردم افغانستان سالها قربانی تروریزم بوده اند و نباید دیگر بنام مبارزه با تروریزم قربانی بدهند.

آقای کرزی گفت:” مردم افغانستان بزرگ ترین قربانی، افرادگرایان و تروریزم بوده است. بناً ما از هردو طرف رنج بردیم، هم از تروریزم و هم در مبارزه با تروریزم. مردم افغانستان به هیچ وجه در خاک خود تروریزم را نمیخواهند. درعین زمان مردم افغانستان نمیخواهند که دیگر بنام مبارزه با تروریزم در افغانستان جنگ صورت بیگیرد.”

ایجاد حکومت فراگیر، تامین حقوق زنان، دختران و اقلیت‌های قومی و رفع نگرانی‌ها از تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان از شرایط اساسی جامعه جهانی در بحث به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان گفته شده است.

امارت اسلامی هرچند بارها تاکید کرده است که تمامی شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده است، اما ظاهراً توقع جامعه جهانی برآورده نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل