بی بی سی فارسی

کرونا در افغانستان؛ مبتلایان ۱۱۴۳ و جان باختگان ۴۰ نفر؛ کابل در صدر شهرهای آلوده به کرونا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)
Getty Images

وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۵۱ مورد جدید در یک شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۱۴۳ نفر رسیده است. کابل در مجموع با شناسایی ۴۱۳ مورد در صدر ولایات مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان قرار دارد.

وحید مایار، سخنگوی این وزاتخانه امروز (چهارشنبه ۳ ثور/اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت در یک شبانه روز گذشته ۴ نفر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند که با این رقم شمار مجموعی جان باختگان به ۴۰ نفر رسیده است.

همچنین در مدت یاد شده ۱۶ بیمار بهبود یافته‌اند، با این رقم در حال حاضر شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۱۶۶ نفر می‌رسد.

واقعات جدید شامل ۲۸ مورد در کابل، ۳ مورد در ننگرهار، ۴ مورد در کاپیسا، ۳ مورد در هرات،۳ مورد در کنر، ۲ مورد در غزنی، یک مورد در پروان، یک مورد در بامیان، یک مورد در لغمان، یک مورد در پکتیکا و یک مورد در فراه است.

تاکنون در ۳۱ ولایت افغانستان موارد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است.

Getty Images
تاکنون در ۳۱ ولایت افغانستا موارد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است

در همین حال اتحادیه اروپا از کمک ۲.۷ میلیون یورویی به یونسف برای حمایت از کودکان متاثر از شرایط اضطراری در افغانستان خبر داده است.

این سازمان امروز با نشر یک اعلامیه گفته که این مبلغ برای بهبود دسترسی به تعلیم برای کودکان متاثر از شرایط اضطراری و کمک به کودکانی که در مناطق صعب‌العبور افغانستان دچار سؤ تغذیه شده‌اند و نیاز به درمان دارند به مصرف می‌رسد.

در این اعلامیه به نقل از لویجی پاندولفی، مسوول کمک‌های بشری اتحادیه اروپا برای افغانستان آمده است که “با بسته شدن مکاتب از چهاردهم مارچ ۲۰۲۰، بیش از ۹.۵ ملیون کودک در مکاتب دولتی و ۵۰۰,۰۰۰ کودک در مکاتب تعلیمات محلی قادر به ادامه تعلیم مطابق به برنامه زمانی عادی نخواهند بود. افزون بر آن، با ادامه یافتن پروتوکل ها برای جلوگیری از شیوع بیماری، خانواده ها وسایل امرار معاش خود را از دست داده و مشکلات سوء تغذی افزایش می یابد. کودکان از این وضعیت بیشتر متضرر شده و بدین سبب ضرورت به این وجه کمکی وجود دارد. “

اتحادیه اروپا گفته که یونیسف با برخورداری از این کمک ۱۰۰ باب مکتب/مدرسه جدید را در ولایت فاریاب تاسیس خواهد کرد.

همچنین بیش از ۲۰ هزار کودک زیر سن پنج سال نیز خدمات تغذیه را در ساحات صعب العبور در ۱۲ ولایت دریافت خواهند کرد.

در روزهای گذشته بانک جهانی و وزارت خارجه آمریکا نیز از کمک‌های نقدی برای مبارزه با کرونا در افغانستان خبر دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل