اخبار ساحوی

کشته شدن عضو بلند رتبه سپاه پاسداران ایران در حملۀ هوایی اسرائیل در سوریه

Published

on

(Last Updated On: جدی ۵, ۱۴۰۲)

رسانه‌های ایرانی از کشته شدن یک مشاور بلند رتبه سپاه پاسداران ایران در یک حملۀ هوایی نظامیان اسرائیلی در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه، خبر داده اند.

منابع به خبرگزاری رویترز گفته اند که سید رضی موسوی، هماهنگ کنندۀ ایتلاف نظامی میان سوریه و ایران در این حمله که روز دوشنبه (۴ قوس) انجام شد، کشته شده است.

تلویزیون دولتی ایران نیز کشته شدن موسوی را تایید کرده و گفته است که وی یکی از سابقه‌دارترین مشاوران سپاه پاسداران در سوریه بود.

بر اساس گزارش‌ها، موسوی یکی از همکاران نزدیک قاسم سلیمانی، قوماندان پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران بود. سلیمانی در جنوری ۲۰۲۰ در حملۀ هوایی نظامیان امریکایی در نزدیکی میدان هوایی شهر بغداد، پایتخت عراق، کشته شد.

ابراهیم رییسی، رئیس جمهور ایران، در پیوند به کشته شدن موسوی گفت: «بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد.»

سپاه پاسداران ایران نیز در بیانیه‌ای در واکنش به کشته شدن موسوی گفت: «بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.»

گروه جهاد اسلامی فلسطینیان این رویداد را محکوم کرده و آن را “عمل بزدلانه” توصیف کرده است. این گروه گفته است که موسوی نقش حیاتی را در حمایت از مقاومت در منطقه و مردم فلسطین و آرمان‌های فلسطینیان بازی کرد.

تا اکنون اسرائیل در پیوند با کشته شدن موسوی ابراز نظری نکرده است. اما نظامیان اسرائیلی از سال‌ها به اینسو حملاتی را علیه آنچه “اهداف مرتبط به ایران” می‌خوانند، در سوریه انجام داده اند.

از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ به اینسو، ایران سرسختانه از بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت کرده است.

ایران در اوایل ماه روان نیز اعلام کرد که دو عضو سپاه پاسداران در حملۀ هوایی اسرائیل بر سوریه کشته شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل