خبرهای تازه

کشته شدن ملا منصور اختلال موقت در صفوف طالبان ایجاد می کند : نیومن

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 رونالد نیومن سفیر سابق امریکا در افغانستان می گوید کشتن رهبر گروه طالبان میتواند اختلال موقت را در صفوف طالبان بوجود آورد آقای نیومن همچنان گفته است کشته شدن رهبر طالبان امکان دارد سبب تشدید نبرد ها شود تا رهبر جدید جایگاه خود را تثبیت کند .  

سفیر سابق امریکا در افغانستان همچنان گفته است سیاست واشنگتن در قبال افغانستان باید بر بنیاد حمایت از صلح استوار باشد.

 رونالد نیومن تاکید می کند که هرچند با کشتن رهبر گروه طالبان مشکلات در صفوف این گروه به میان میاید اما ممکن جنگ های این گروه بیشتر شود. به باور وی این گروه تلاش خواهد کرد تا نقش رهبر جدید شان را ثابت کنند.

 رونالد نیو من سفیر اسبق امریکا در افغانستان میگوید ”   این واقعه یک اختلال موقت در رهبری طالبان بوجود خواهد آورد  اما ممکن است جنگ های بیشتری را موجب شود زیرا  کسانی هستند که می خواهند  رهبر باشند  و ثابت کنند بهتر از دیگران می توانند بجنگند . بنابراین تحول خوبی برای جنگ بطور کلی است ولی در عملیات تابستان بی تاثیر خواهد بود.  فکر می کنم در آغاز از هم جدا خواهند شد ولی بعد دوباره به هم خواهند پیوست”.

 سفیر سابق امریکا با انکه در مورد حمایت امریکا از روند صلح افغانستان صحبت می کند می گوید برای روند صلح افغانستان خوشبین نیست چون طالبان صلح نمی خواهند.

 رونالد نیو من سفیر اسبق امریکا در افغانستان گفت ” به روند صلح خوشبین نیستم زیرا طالبان خواهان صلح نیستند من این مرد را نمی شناسم اما اگر  بخواهد قدمی برای صلح بردارد برای مردم افغانستان خوب خواهد بود.  او دشمنان زیادی دارد  و باید  اول با آنها صلح کند،او باید بر اساس  حفاظت از زنان،  احترام به قانون اساسی و حفاظت از آنچه تاکنون به دست آمده است صلح کند. سیاست امریکا باید ادامه حمایت از روند صلح باشد ، امریکا از رییس جمهور غنی در مذاکرات صلح حمایت می کند ، تا وقتی او از این حمایت برخوردار است ؛حکمتیار قادر نخواهد بود فریبکاری کند.”

 این اظهارات درحالی صورت می گیرد که اخیرا روند گفتگو های چهارجانبه صلح پس از آنکه پاکستان ، طالبان را به میز مذاکره کشانده نتوانست این گفتگو ها با بن بست مواجه شده و سرنوشت گفتگو های صلح هنوز در هاله ابهام قرار دارد .

 

گزارشگر : نذیره عظیم کریمی از واشنگتن دی سی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل