خبرهای تازه

کشته و اختطاف شدن دو کارمند سازمان ملل در شهر کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 

مقام های امنیتی تایید نموده اند که یک کارمند دفتر سازمان ملل در کابل کشته و یک کارمند دیگر اش در ناحیه هفدهم شهر کابل ربوده شده است.

فرماندهی پولیس کابل اظهار نمود که فرد ربوده شده یک خانم بوده که در بخش زنان یوناما کار می کرد و احتمال می رود که از سوی راننده اش ربوده شده باشد.

یکی از باشنده گان ناحیه هفده هم کابل گفت: « یک خانم که در یوناما کار می کرد همراه درایورش لادرک هستند. شخصی هم که میخواست ممانعت کند از بین رفته است.»

سخنگوی پولیس کابل خاطر نشان ساخت که کارمند دیگر سازمان ملل که در این رویداد جان باخته قصد جلوگیری از آدم ربایی را داشته است.

در عین حال، پولیس هویت فرد کشته شده و ربوده شده را نیز رسانه ای نساخت.

شیر محمد، باشنده دیگر ناحیه هفدهم کابل اضافه کرد: «یک خانم را ربودند. تاکنون روشن نیست که اختطاف گرها کی ها بودند.»

دفتر هماهنگی سازمان ملل در کابل تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است. اما پولیس تاکید نمود که در تبانی با هیات یوناما رویداد را بررسی می کنند.

پیش از این، یوناما از تامین امنیت کارمندان اش ابراز نگرانی کرده بود و افغانستان را کشور خطرناک برای کارمندان این نهاد دانست.

توبی لنزر، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان بیان کرد: «متاسفانه افغانستان هنوز هم به مکان خطرناک در جهان برای نهاد های غیر دولتی و کارمندان سازمان ملل به حساب می یاید. ما در افغانستان یک تعداد کارمندان خود را از دست داده ایم، به ویژه در سال ۲۰۱۷.  خواست ما از جهت های درگیر این است که به نهاد های امداد رسان آسیب نرسانند.»

این در حالیست که وزارت داخله گفته بود، فعالیت شبکه های جرمی در کابل کاهش یافته و گراف رویداد ها پایین آمده است. اما کابل نزد شهروندان و نهاد های خارجی مکان مصوون برای زنده گی نیست.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل