کوید۱۹

کشورهای جی۲۰ جمع‌آوری ۱.۵میلیارد دالر برای صندوق جهانی همه‌گیری جهانی را هدف قرار داده اند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۱)

وزیر صحت رئیس جمهور فعلی اندونزیا گفته است که گروه ۲۰ اقتصادهای بزرگ (G20) قصد دارد امسال ۱.۵ میلیارد دالر برای صندوقی که برای آمادگی بهتر برای همه گیری‌های آینده ایجاد شده است، جمع‌آوری کند.

کشورهای گروه ۲۰ به طور موقت موافقت کرده اند که صندوقی چند میلیارد دالری ایجاد کنند که مقام‌های صحی گفته اند تلاش هایی مانند نظارت، تحقیق، و دسترسی بهتر به واکسیناسیون برای کشورهای با درآمد پایین تا متوسط و سایر موارد را تامین می کند. 

بودی گونادی سادیکین، وزیر صحت اندونزی در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده، اتحادیه اروپا، اندونزیا، سنگاپور و آلمان تا کنون حدود ۱.۱ میلیارد دالر به این صندوق تعهد کرده اند.

او به رویترز گفت: «اگر بتوانیم تا پایان سال جاری ۱.۵ میلیارد دالر بودجه جدید دریافت کنیم، بسیار بسیار خوشحال خواهیم شد.

اندونزی میزبان نشست سران گروه ۲۰ در بالی در ماه نوامبر خواهد بود.

بانک جهانی که این صندوق را مستقر خواهد کرد و سازمان صحت جهانی (WHO) که در مورد این تسهیلات مشاوره می دهد، در گزارشی برآورد کردند که شکاف بودجه سالانه برای آمادگی همه گیر ۱۰.۵ میلیارد دالر است.

بودی گفت که او در نشست وزرای صحت گروه ۲۰ در اندونزیا هفته آینده با کشورهایی مانند جاپان و بریتانیا درباره کمک به صندوق بحث خواهد کرد.

او گفت: «همه‌گیری یک جنگ است و ما باید با پول کافی در هنگام وقوع جنگ آماده باشیم.

ایالات متحده و اندونزیا برای ایجاد این صندوق برای کمک به جهان برای آماده شدن بهتر برای مقابله با بیماری‌های همه گیر آینده فشار آورده اند، اما سازمان جهانی صحت نگران است که این صندوق بتواند تلاش‌های خود و سایر مکانیسم‌های صحت جهانی را تضعیف کند.

اما بودی گفت که سازمان جهانی صحت “نقش رهبری” را در شناسایی کشورهایی که به این صندوق نیاز دارند یا سایر اقدامات متقابل ارائه خواهد کرد، ایفا خواهد کرد.

بانک جهانی گفته است که انتظار می‌رود این صندوق در سال جاری عملیاتی شود و بودی گفت که ساختار این صندوق می‌تواند ظرف چند ماه آینده ایجاد شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل