خبرهای تازه

کشورهای عضو ناتو میخواهند سربازان شان را در افغانستان افزایش دهند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقام های ارشد ناتو میگویند، کشور های عضو این سازمان افزایش سربازان شان را در افغانستان زیر بررسی دارند و میخواهند در سال آینده تعداد آنها را افزایش دهند.

تا دو روز دیگر نشست وزیران دفاع پیمان ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد. پیش از این نشست برخی از اعضای پیمان ناتو اعلام آمادگی کرده اند تا شمار سربازان شان را ۱۲۴۰۰ تن به ۱۵۸۰۰ سرباز افزایش دهند تا بتوانند نیروهای امنیتی را آموزش و مشوره دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: “یک تعهد تازه برای تلاش های ما در افغانستان وجود دارد. من نمی گویم که افغانستان یک کشور با ثبات و صلح آمیز است اما یک پناهگاه برای هراس افگنان بین المللی نیز نیست. ما بگونه تدریجی افغانها را قادر به بهبود قابلیت های شان می سازیم تا با طالبان و سازمان های هراس افگن به شیوه قوی تر بجنگند.”

در عین حال، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز اضافه نمود: “آنان می توانند در کار مشوره دهی قوای مسلح کشور موثریت زیاد داشته باشند که آنها اینجا نیرو داشته باشند.”

پیشتر از این مقام های ارشد ناتو در مجمع عمومی پارلمانی ناتو در بخارست گفته بودند که اجازه نمی دهند افغانستان به بهشت طالبان مبدل شود.

گزارشگر: فهیم نوری

Trending

خروج از نسخه موبایل