خبرهای تازه

کمبود آموزگار سبب مسدود شدن یک مکتب در کابل شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمبود آموزگار سبب مسدود شدن یک مکتب دولتی در شهر کابل شد.

شماری از باشنده‌گان ناحیه شانزده‌هم منطقه ده‌خداداد شهر کابل می‌گویند، آنان بارها برای حل مشکلات «لیسه شهرک خراسان» به وزارت معارف مراجعه کرده‌اند، اما هیچ رسیده‌گی به خواست آنان صورت نگرفته است.

در همین حال، آنان هشدار می‌دهند تا زمانی که به چالش‌های این مکتب رسیده‌‎گی نشود، دروازه این مکتب باز نخواهد شد.

محمد عیسی، وکیل گذر ده خداداد می‌گوید: “هیچ به مشکلات مکتب ما رسیده گی نشده است، با تاسف در این اواخر مشکلات ما زیاد شد رییس معارف حتا مارا نه پذیرفت.”

همچنان دل‌آغا، یک تن آموزگار لیسه شهرک خراسان اظهار می‌دارد: “چهل الی پنجاه معلم کمبود داریم، خواست ما این است که به این وضعیت رسیده گی شود.”

از سویی هم، بسته شدن و نبود آموزگار در این مکتب دانش‌آموزان را سخت نگران ساخته است، آنان می‌گویند که اگر حکومت به این وضعیت رسیده‌گی نکند، آینده  آنان تاریک خواهد بود.

ابوبکر، دانش آموز لیسه شهرک خراسان می‌گوید: “معلم نداریم، کتاب نداریم دولت باید توجه کند اگر نکند بیسواد فارغ می شویم.”

مسوولان در وزارت معارف هرچند چالش‌ها در این مکتب را می‌پذیرد، اما اطمینان می‌دهند که تا یک روز دیگر تمامی مشکلات در این مورد را برطرف خواهند کرد.

شفیق الله توفیقی، آمر انسجام و هماهنگی ریاست معارف شهر کابل ابراز می‌دارد: “من وعده می‌دهم برایتان، اگر الی فردا مکمل معلمین این مکتب را تکمیل نکردیم، حق شان است که به اعتراض شان ادامه دهند.”

با این همه حکومت گفته است، در سال روان ده‌ها مکتب را در کشور اعمار خواهد کرد، اما شهروندان می‌گویند، حکومت باید در نخست مشکلات مکاتب موجود را برطرف کند.

گزارشگر: خالد نیکزاد

Trending

خروج از نسخه موبایل