Connect with us

رویداد های اخیر

کمک‌های غذایی ملل متحد از طریق ازبیکستان به افغانستان افزایش می‌یابد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۴۰۱)

کار ساخت گدام‌های جدید در مرکز لوجیستیک سازمان برنامه جهانی غذای ملل متحد در شهر ترمز ازبیکستان آغاز شد. انتظار می‌رود با ساخت این گدام‌ها، انتقال کمک‌های غذایی به افغانستان افزایش یابد.

بر اساس خبرنامه‌ای که برنامه جهانی غذا روز سه‌شنبه (۹ حوت) منتشر کرد، عصمت‌الله ایرگاشف، نماینده خاص رییس‌جمهور ازبیکستان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: «ما خوشحالیم که ملل متحد در حال گسترش ظرفیت گدام‌های خود در ترمز است. در شرایطی که دو سوم جمعیت افغانستان برای بقای خود به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند، وظیفه ما به‌عنوان جامعه جهانی این است که در کنار آن‌ها باشیم.»

مرکز لوجیستیک موجود برنامه جهانی غذا در ترمز از سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک نقطه انتقال برای فعالیت‌های این سازمان در افغانستان عمل کرده است. برنامه جهانی غذا در نظر دارد در ماه‌های آینده هشت هزار متر مربع دیگر به ظرفیت گدام ۱۴ هزار و۵۰۰ متر مربع فعلی اضافه کند. این کار ظرفیت کل ذخیره سازی برنامه جهانی غذا در ترمز را بیش از پنجاه درصد افزایش می‌دهد.

هسیائو وی لی، مسوول بخش افغانستان برنامه جهانی غذا، گفت: «با حمایت دولت ازبیکستان، روزانه بیش از یک هزار متریک تُن مواد غذایی از ازبیکستان به افغانستان عبور می‌کند. در ماه‌های آینده این افزایش ظرفیت گدام‌های ما، توانایی ما را برای رسیدگی به ۲۰ میلیون تن از افغان‌ها که در حال حاضر به کمک غذایی نیاز دارند، تسهیل خواهد کرد. در حالی که شرکا و اهدا کنندگان ما با کمک‌های خود بسیار سخاوتمند بوده‌اند، ما هنوز به ۱.۵ میلیارد دالر اضافی نیاز داریم تا به همه افراد برنامه ریزی شده، رسیدگی کنیم.»

در افغانستان در سال ۲۰۲۲، برنامه جهانی غذا ۲۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و بیش از یک میلیون تُن غذا و ۳۲۵ میلیون دالر امریکایی کمک نقدی توزیع کرده است. از ۲۳ میلیون نفری که کمک دریافت کرده اند، بیش از ۱۱ میلیون زن و حدود ۱۲ میلیون کودک هستند. برنامه جهانی غذا گفته است که به طور اوسط ۵۵ میلیون دالر در ماه به اقتصاد افغانستان تزریق می‌کند.

رویداد های اخیر

Mullah Baradar discusses creation of railway with Kazakh deputy PM

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

Mullah Abdul Ghani Baradar, deputy prime minister for economic affairs has met with Erik Zhumangarin, the Deputy Prime Minister of Kazakhstan, and discussed the establishment of a railway network from Kazakhstan to Pakistan through Turkmenistan and Afghanistan, the deputy PM’s office said in a statement.

During the meeting, Baradar emphasized the need to sign agreements to solve the banking problems of traders from both countries, the creation of Afghan-Kazakh joint companies, and the facilitation of visas for Afghan traders.

According to the statement, the Deputy Prime Minister of Kazakhstan said that the Kazakh government intends to establish a joint chamber of industry and commerce and a joint trade and labor group between the two countries, and is ready to cooperate with Afghanistan in the sectors of e-governance, industry, higher education, education, health, and banking.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!