جهان

کمک صندوق بین المللی پول برای احیایی برنامه شش میلیارد دالری به پاکستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۴۰۰)

صندوق بین المللی پول امروز (دوشنبه،۱ قوس) گفته است که با پاکستان به توافقی دست یافته که بر مبنای آن برنامه شش میلیارد دالری برای این کشور دوباره احیا می‌شود.

این صندوق در یک اعلامیه ای گفته است:” مقام‌های پاکستانی و کارمندان صندوق بین المللی پول به توافقی در مورد سیاست‌ها و اصلاحات مورد نیاز برای تکمیل دور ششم بررسی دست یافته اند.”

اعلامیه افزوده است: “این موافقتنامه پس از اجرای اقدامات قبلی، به ویژه اصلاحات مالی و نهادی مربوط برای تصویب هیات اجرایی میرود.”

این درحالی است که پاکستان در سال ۲۰۱۹ وارد برنامه شش میلیارد دالری صندوق بین المللی پول شد، اما این برنامه تاکنون متوقف شده است.

قبل از این مقام‌های پاکستانی گفته بودند که این کشور برای احیای این برنامه تلاش‌ها را آغاز کرده است، اما از بهر شیوع ویروس کرونا با مشکلات روبرو است.

مقام‌های پاکستان گفته بودند که اسلام آباد باید پنج مورد اصلاحات بشمول قوانین مربوط به استقلال بانک مرکزی، لغو معافیت‌های مالی و افزایش تعرفه‌های انرژی را قبل از احیای بودیجه توسط صندوق بین المللی پول انجام دهد.

سخنگوی وزارت مالیه پاکستان گفته که این توافقنامه پس از مذاکرات ۴۵ روزه میان مقام‌های پاکستانی و صندوق بین المللی پول منعقد شده است.

سخنگوی وزارت مالیه پاکستان در این باره گفت:” این باعث رفع بسیاری از ابهامات خواهد شد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل